Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Μια σειρά προβλημάτων, με κυρίαρχο την υποχρηματοδότηση των σχολείων, βάζουν εμπόδια στην ομαλή έναρξη και λειτουργία των σχολείων, εμπόδια που γίνονται ιδιαίτερα αισθητά στον έντονα υποβαθμισμένο νομό Ευρυτανίας. Κάθε Σεπτέμβρη υπάρχουν χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες από έλλειψη προσωπικού.
Το νηπιαγωγείο συνεχίζει να είναι το αποπαίδι της γενικής εκπαίδευσης. Τα παιδιά μένουν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου και η υποχρεωτική προσχολική αγωγή παραμένει γράμμα κενό περιεχομένου. Υπάρχουν Νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα αλλά και στην Ευρυτανία που είναι κλειστά. Υπάρχει συνειδητή υπολειτουργία των Τμημάτων Ένταξης για μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες.
Παράλληλα, οδηγείται σε απαξίωση το ολοήμερο σχολείο, ένας θεσμός με εκπαιδευτικό και κοινωνικό χαρακτήρα και ουσιαστικά μετατρέπεται σε «παιδοφυλακτήριο». Τα παιδιά με κάποιες δυσκολίες θα στερηθούν τη βοήθεια της ενισχυτικής διδασκαλίας.
Η συνεχόμενη μετακύληση των ευθυνών της πολιτείας, αναγκάζει τους γονείς των μαθητών να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη στήριξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων των παιδιών (διδακτικές επισκέψεις, χαρτί φωτοτυπίας, υλικά νηπιαγωγείου).
Επιπλέον, υπάρχει έλλειψη επιμόρφωσης και κατάργηση της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.
Με εγκύκλιό του ο υπουργός Παιδείας δίνει τη δυνατότητα στο διευθυντή εκπαίδευσης να προβεί σε συμπτύξεις τμημάτων, με κίνδυνο κάθε εκπαιδευτικός να δουλεύει με 26, 27, 28 παιδιά, όταν οι περισσότερες αίθουσες των σχολείων δεν χωράνε πάνω από 20 μαθητές.
Αυτή τη στιγμή τα κενά σε προσωπικό στην Ειδική Αγωγή και στις παράλληλες στηρίξεις στην Ευρυτανία έχουν ως εξής:
1 κενό (Π.Ε. 60) στο Νηπιαγωγείο Φουρνάς.
1κενό (Π.Ε.71) (Δασκάλων Ειδικής Αγωγής) στο Δημοτικό Σχολείο Ραπτοπούλου.
10 κενά στα Δημοτικά Σχολεία του νομού για την Παράλληλη Στήριξη.
1 κενό παράλληλης στήριξης σε Νηπιαγωγείο της πόλης του Καρπενησίου.
1 κενό για τη δεύτερη ξένης γλώσσας Γερμανικών για τα σχολεία της πόλης του Καρπενησίου.
Επειδή με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, κυρίως της περιφέρειας, δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και καταστρατηγείται η ισότητα των ευκαιριών των μαθητών.
Επειδή προτροπές προς τις σχολικές μονάδες να «διαχειριστούν μόνοι τους τη μιζέρια τους» δεν μπορούν να βρουν ανταπόκριση αφού καμία σχολική μονάδα δεν μπορεί να λύσει μόνη της το πρόβλημα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο δεν έχουν καλυφτεί μέχρι σήμερα οι αναγκαίες (για την πλήρη λειτουργία των σχολείων) θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ευρυτανία;
2. Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσει το Υπουργείο τα τεράστια κενά που υπάρχουν στα σχολεία όλης της χώρας και ειδικότερα στον νομό Ευρυτανίας; Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη τους;
3. Προτίθεται να προβεί άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, για την κάλυψη των κενών;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου