Χαλκίδα, 1 Φεβρουαρίου 2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ομιλία του Βαγγέλη Αποστόλου, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού, την Τρίτη 1/2/2022, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του σ/ν Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη».
«Το ελάχιστο που έχω να πω για τα χθεσινά είναι ότι δεν έπρεπε να αφαιρεθεί ο λόγος από το Βουλευτή. Αυτή την ώρα θεωρώ ότι είναι καθήκον μου να ασχοληθώ τον αναπτυξιακό νόμο και θα ξεκινήσω την παρέμβασή μου αναφερόμενος στην εγκατάλειψη που βιώνουν οι συμπατριώτες μου στη Β. Εύβοια. Αυτό που περιμένουν από τον αναπτυξιακό μετά την ολοκληρωτική καταστροφή είναι η πλήρης αποκατάσταση.
Γι αυτό και ζητούν να συμπεριληφθούν και να ενταχθούν στο νόμο που συζητάμε όλες οι επιχειρήσεις, αδιακρίτως ύψους επένδυσης, που αφορούν στον πρωτογενή τομέα, στη μεταποίηση, στον τουρισμό, στις υπηρεσίες και μάλιστα εξαντλώντας όλα τα όρια των ενισχύσεων, ακόμη κι όταν αφορούν στην απόκτηση εισοδήματος από συμπληρωματικές μορφές απασχόλησης.
Αναφέρεστε σε φυσικές καταστροφές. Διευκρινίστε το, ότι αφορά και σε αγροτοδασικές πυρκαγιές, γιατί αυτές δεν προκαλούνται από τη φύση, αλλά από ανθρώπινο χέρι.
Δεν πιστεύω να στοχεύετε σε αποποίηση ευθυνών.
Επίσης με την εξειδίκευση του χώρου εφαρμογής του νόμου φαίνεται ότι επιχειρείτε να περιορίσετε τις ενισχύσεις αποκλειστικά στα καμένα, ενώ υπήρξαν καταστροφικές πυρκαγιές τον Αύγουστο και στην υπόλοιπη Εύβοια, αλλά και η μεγάλη πυρκαγιά από μόνη της είχε τεράστιες επιπτώσεις στο σύνολο της παραγωγικής και οικονομικής δραστηριότητας του νομού, άρα πρέπει οι ρυθμίσεις να αφορούν σε όλη την Εύβοια. Ρυθμίσεις που πρέπει να επεκταθούν σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες που πλήγηκαν και πλήττονται από ανάλογα φαινόμενα.
Για να μπορέσει όμως ειδικά ο τουριστικός χώρος, αναφέρομαι γιατί στη Βόρεια Εύβοια έχει μια δραστηριότητα σημαντική, πρέπει να συνεχίσει τη λειτουργία του την επόμενη ημέρα, χρειάζεται να διερευνηθούν και οι δυνατότητες ανάπτυξης των θεματικών μορφών τουρισμού. Χρειάζεται δηλαδή περαιτέρω ενίσχυση και σύνδεση με άλλες μορφές τουρισμού και ειδικά με τον αγροτουρισμό.
Είναι μια ειδική μορφή τουρισμού υπαίθρου, που παρέχει υπηρεσίες υποδοχής και φιλοξενίας ή και εστίασης σε χώρους λειτουργικά ενοποιημένους με εκμεταλλεύσεις, που σχετίζονται με την αγροτική παραγωγή, αλλά και με την προστασία του περιβάλλοντος.
Έρχομαι αποκλειστικά στον αγροτοδιατροφικό τομέα.
Την ανάγκη στήριξής του ως εργαλείου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας την αναδεικνύουν οι συνάδελφοι της επαρχίας συνεχώς. Δεν έχει όμως την ίδια άποψη το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων που διαχειρίζεται τον αναπτυξιακό νόμο.
Ιδιαίτερα στην επαναλειτουργία των βιομηχανικών του μονάδων. Έχω την αίσθηση ότι δεν γνωρίζετε τι συμβαίνει.
Μια ολόκληρη περιουσία των αγροτικών οργανώσεων, χρήσιμη για τον αγροτικό χώρο, αλλά και με τεράστια αστική αξία, έχει παραδοθεί, μετά την οδήγηση σε εκκαθάριση που επιφυλάξατε στη πρώην ΑΤΕ, σε εταιρείες διαχείρισης ενυπόθηκων δανείων.
Το μόνο που κάνουν αυτές οι εταιρείες είναι να οδηγούν αυτή την περιουσία σε πλειστηριασμούς και άλλες διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης.
Και το κάνουν αυτό, αφού πρώτα καταργήσατε τον ΟΔΙΑΓΕ, έναν οργανισμό που ιδρύσαμε εμείς για να διαχειριστούμε τη δημόσια αγροτική γη και τα ακίνητα του αγροτικού χώρου.
Η διαδικασία που ακολουθεί η εκκαθαρίστρια εταιρεία, η PQH, δεν θα προσφέρει ουσιαστικό όφελος στα δημόσια έσοδα, αντίθετα θα στερήσει την αγροτική δραστηριότητα από υποδομές που έχει ανάγκη και μάλιστα σε μια ώρα που μπορεί να αναλάβει σημαντικό βάρος στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Θα αναφέρω επίσης και μερικές περιπτώσεις που πρέπει να επαναπροσεγγιστούν, με Υπουργικές Αποφάσεις:
1) Η υποχρεωτικότητα τήρησης στις επενδύσεις, της αναλογίας δαπανών μεταξύ κτιριακών (45%) και εξοπλισμού (55%) δε μπορεί να τηρηθεί παντού (π.χ. μια επένδυση στην κτηνοτροφία δημιουργίας σταυλικών εγκαταστάσεων, οι δαπάνες των κτιριακών είναι πάντα πάνω από το 70% του προϋπολογισμού).
Πρέπει να γίνει ρητή αναφορά για τις επενδύσεις αυτές ότι ισχύει αυτό που υπάρχει ήδη για τις τουριστικές επενδύσεις και τις επενδύσεις logistics, μια αναλογία σύμφωνα με το πραγματικό κόστος των δαπανών,
2) Η επιλεξιμότητα του εξοπλισμού να επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια των επενδυτών, των αγροτών και
3) στα πλαίσια του όρου «ολοκληρωμένος χαρακτήρας» να εντάσσονται όλοι οι αποθηκευτικοί χώροι.
Κλείνω την παρέμβασή μου με μια αναφορά στις στρατηγικού χαρακτήρα επενδύσεις, που για σας ουσιαστικά είναι μόνο τα αιολικά πάρκα.
Θα αναφερθώ σε μια συγκεκριμένη περίπτωση, στην επένδυση 8 αιολικών πάρκων ισχύος 470 MW στην κεντρική και στη νότια Εύβοια, για τα πέντε των οποίων υπήρξε και αρνητική γνωμοδότηση του Π.Σ. Στερεάς Ελλάδας.
Τι θα κάνετε; Θα εγκρίνετε μόνοι σας τη ΜΠΕ; Θα τα πούμε αύριο στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Ήδη να το ξέρετε, επειδή αγνοείτε τις τοπικές κοινωνίες, αυτή την ώρα οι κάτοικοι της περιοχής ήδη βρίσκονται στο δρόμο και διαμαρτύρονται.
Βέβαια εσείς για να αποφύγετε τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών ανακοινώσατε 5 περιοχές ως απάτητα βουνά, από τις 55 που μελετούνται από το 2018, από το Εργαστήριο βιοποικιλότητας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Με τις υπόλοιπες περιοχές, αλλά και τις άλλες που υπάρχουν τι θα κάνετεq
Δηλαδή δεν έχουν το Δημοσάρι και τα Δρακόσπιτα της Καρυστίας, δεν έχει η Δίρφυς ανάλογο, τόσο περιβαλλοντικό όσο και πολιτιστικό ενδιαφέρον;
Αλλά και σε όλη τη χώρα, μόνο αυτές τις εκτάσεις θα προστατεύσετε;
Γιατί συνεχίζετε να εγκρίνετε άδειες παραγωγών πριν ολοκληρώσετε το νέο χωροταξικό των ΑΠΕ;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Ν.Δ. σε αυτές τις συμπεριφορές να ξέρετε ότι θα μας βρίσκετε πάντα απέναντι.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου