Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

«Αντιμετώπιση άμεσων αναγκών των ειδικών σχολείων Εύβοιας»

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων


Σύμφωνα με καταγγελία των εκπροσώπων των Γονέων Ειδικού Γυμνασίου, Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου και του ΕΕΕΕΚ Νομού Ευβοίας η νέα σχολική χρονιά για την Ειδική Αγωγή ξεκινάει για άλλη μία φορά με τρομερές ελλείψεις όσον αφορά κυρίως το εκπαιδευτικό προσωπικό. Είναι η τρίτη χρονιά που υφίστανται τα προβλήματα αυτά, διαιωνίζοντας μία νοσηρή κατάσταση για την ειδική αγωγή και υποβαθμίζοντας την ποιότητα της εκπαίδευσης και συνεπώς της ζωής τόσων πολλών παιδιών. Η σχολική χρονιά έχει ήδη αρχίσει και οι καθηγητές έπρεπε να βρίσκονταν ήδη στην θέση τους έχοντας ξεκινήσει το εκπαιδευτικό τους έργο. Όμως αυτό δεν συμβαίνει με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος εκπαιδευτικός χρόνος. 

Οι μόνιμοι καθηγητές στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο είναι ελάχιστοι, ενώ ακόμα και αν συνυπολογίσουμε όσους έχουν ενταχθεί στο δυναμικό του σχολείου με απόσπαση, τα κενά που υπάρχουν κάνουν αδύνατη την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την εφαρμογή του προγράμματος. 

Οι σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής λειτουργούν κυρίως με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Στο Ειδικό Γυμνάσιο [ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής] παρουσιάστηκαν 63 μαθητές Το μόνιμο προσωπικό αποτελείται από τη Διευθύντρια (καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής) και 3 καθηγητές (Φιλόλογος, Μαθηματικός, Καλλιτεχνικών). Με απόσπαση έχουν έρθει 3 καθηγητές (Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Αγγλικών). Στο σχολείο χρειάζονται επιπλέον τουλάχιστον 15 καθηγητές και 5 Ειδικοί Βοηθοί Προσωπικού (Ε.Β.Π.)

Στο Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο παρουσιάστηκαν 37 μαθητές Στο σχολείο υπάρχει μόνο 1 Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής (Διευθύντρια). Μα απόσπαση έχουν έρθει 2 καθηγητές (Μαθηματικός & Γεωπόνος). Στο σχολείο χρειάζονται τουλάχιστον άλλοι 12 καθηγητές 

Στο ΕΕΕΕΚ με 6 καθηγητές παρουσιάστηκαν 53 παιδιά. Χρειάζονται τουλάχιστον άλλοι 12 καθηγητές. Το κάθε τμήμα έχει από 15 ή και παραπάνω παιδιά μέσα στην τάξη.

Επειδή:
Α) Η Ειδική Αγωγή υποβαθμίζεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, όπως και γενικότερα η εκπαίδευση. 
Β) Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία Ειδικής Αγωγής έχουν ανάγκη περαιτέρω στήριξης από την πολιτεία για να μπορέσουν να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια για την έξοδό τους στην αγορά εργασίας και στην ίδια τη ζωή
Γ) Οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής πρέπει να προηγούνται έναντι αυτών της Γενικής Παιδείας κάτι που δεν συμβαίνει.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Τι άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και λειτουργών (ψυχολόγων, λογοθεραπευτών κλπ) για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών των ειδικών σχολείων και την παροχή του απαραίτητου υψηλού επίπεδου γνώσης και παιδείας, ώστε να διαμορφώσουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες; 
2. Σκοπεύουν οι αρμόδιες υπηρεσίες να επιλύσουν επιτέλους τα χρόνια προβλήματα έλλειψης καθηγητικού και άλλου εξειδικευμένου προσωπικού για τα ειδικά σχολεία όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου