Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2022

Β. Αποστόλου: Παράκαμψη Χαλκίδας: η χαρά των μελετητών

Χαλκίδα, 7 Ιανουαρίου 2022



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δήλωση του Βαγγέλη Αποστόλου, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού, με αφορμή την κατάθεση 2 ερωτήσεών του που αφορούν σε οδικά έργα της Εύβοιας, την παράκαμψη Χαλκίδας και τη σύνδεση της Βόρειας Εύβοιας με τη Χαλκίδα:

«Η κυβερνητική προπαγάνδα, βλέποντας την αποτυχία της να απαντήσει στην τραγωδία της Εύβοιας, επιδίδεται σε μια επικοινωνιακή διαχείριση που αφορά στα οδικά δίκτυα, πρώτον αναθέτει μια μελέτη για συγκεκριμένη όδευση της σύνδεσης της Β. Εύβοιας με τη Χαλκίδα, αδιαφορώντας για τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, ενώ ταυτόχρονα επαναπροκηρύσσει την παράκαμψη Χαλκίδας με αιτιολογικό ότι δεν είναι βιώσιμη.

Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν. Πρώτιστα όμως πρέπει να απαντηθεί ένα ερώτημα που επί δεκαετίες σέρνεται στη Χαλκίδα. Πόσες μελέτες έχουν συνταχθεί ως σήμερα για την παράκαμψη της Χαλκίδας;»

Παρατίθενται οι σχετικές ερωτήσεις:

Πρώτη η ερώτηση για την οδική σύνδεση της Β. Εύβοιας με τη Χαλκίδα.
Και δεύτερη η ερώτηση για τη νέα προκήρυξη της παράκαμψης Χαλκίδας.




Αθήνα, 3 Ιανουαρίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Οδική σύνδεση Β. Εύβοιας με Χαλκίδα

Είναι γνωστά τα προβλήματα της Β. Εύβοιας που προξένησε η ολοκληρωτική καταστροφή του Αυγούστου του 2021. Στην περιοχή όμως υπάρχει κι ένα πρόβλημα που έρχεται από παλιά και είναι η προσβασιμότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο, εξ αιτίας των δυσκολιών που προκαλούν οι καιρικές συνθήκες, δεν μπορούν να φτάσουν οι κάτοικοί της έγκαιρα στο Νοσοκομείο της Χαλκίδας.

Η υπάρχουσα οδική σύνδεση από Β. Εύβοια διακόπτεται στο ύψος της Λίμνης και υποχρεώνονται να ακολουθήσουν, όταν βέβαια το επιτρέπει ο καιρός , το παλιό δρόμο που έχει χαραχθεί τη δεκαετία του 1930. Αν όμως συνεχιζόταν ο δρόμος από Λίμνη μέχρι Πολιτικά, τότε θα συνδεόταν με την υπάρχουσα όδευση προς Χαλκίδα, πράγμα που θα συντόμευε και τη διαδρομή τόσο σε χρόνο, όσο και σε απόσταση, τουλάχιστον στο μισό.

Η άποψη αυτή είναι διάχυτη στους περίπου 38.000 απογεγραμμένους κατοίκους της Βόρειας Εύβοιας και έτσι 6.000 απ’ αυτούς συγκρότησαν διαδικτυακή ομάδα με την επωνυμία ΚΑΝΔΗΛΙΟΝ ΟΡΑΜΑ προκειμένου να διεκδικήσουν, με σοβαρή και συνεχή τεκμηρίωση την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα. Δυστυχώς μέχρι τη καταστροφική πυρκαγιά δεν τους άκουσε κανείς ενώ τώρα που κατέστη αναγκαιότητα η Κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να υπεκφύγει και να προωθήσει άλλες αδόκιμες λύσεις.

Η συγκεκριμένη ομάδα και φορείς της περιοχής επανέφεραν τη πρότασή τους, που μάλιστα ο επικεφαλής της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Β. Εύβοιας Σταύρος Μπένος υποσχέθηκε ότι θα την αξιολογούσε και θα την έπαιρνε σοβαρά υπ’ όψη του , στην τελική επιλογή της λύσης για την κατασκευή του δρόμου σύνδεσης Κεντρικής και Βόρειας Εύβοιας.

Ήταν χαρακτηριστική η προσέγγισή του, ότι θα λαμβάνονταν σοβαρά υπόψη ο πάνδημος πόθος για την κατασκευή του δρόμου, αν οι πολίτες προσκόμιζαν μια παλιά μελέτη του 1989, που αφορούσε σ’ αυτόν το δρόμο που ενώ είχε εγκριθεί, ουδέποτε υλοποιήθηκε. Ήταν μια μελέτη χαμένη και «θαμμένη» στα αταξινόμητα αρχεία της πρώην Νομαρχίας Ευβοίας.

Όμως αντ΄ αυτού στη συνάντηση της Επιτροπής Μπένου, με το Πρωθυπουργού στο μέγαρο Μαξίμου, στις 11 Νοεμβρίου 2021, προτάθηκε και υιοθετήθηκε από την πολιτική ηγεσία, μία νέα μεσόγειος χάραξη, χωρίς να γίνει καμία αναφορά στην οικονομικά, κατασκευαστικά και πολεοδομικά δόκιμη, κατά τους εκπροσώπους των κατοίκων, παραλιακή χάραξη . Μάλιστα ήταν αυτοί που βρήκαν την μελέτη, την ανέλκυσαν ως χαμένο θησαυρό και φρόντισαν να φθάσει στα χέρια της Επιτροπής Μπένου, όπως εξ’ άλλου ο ίδιος είχε ζητήσει.

Επειδή η ίδια στάση από πλευράς Μπένου συνεχίστηκε και στις 14 Δεκεμβρίου 2021, στη συγκέντρωση της Ιστιαίας με την παρουσία του Πρωθυπουργού, όπου ο εισηγητής της ομάδας Μπένου φρόντισε να υπερθεματίσει υπέρ μιας νέας μεσόγειας χάραξης και βεβαίως συκοφαντικά να αποδομήσει την παράκτια χάραξη,

Επειδή η πρόταση της νέας μεσόγειας χάραξης δια μέσω του Ξηρού όρους, όπως αιφνιδίως παρουσιάστηκε στην Ιστιαία στις 14/12/21, φαίνεται να αποτελείται από ένα νέο τμήμα, υπό μορφή καμπύλης διάτασης προς ανατολάς, και το υπόλοιπο τμήμα της μέχρι την Στροφυλιά, φαίνεται να συνάδει με τον υπάρχοντα δρόμο, κατά τρόπο που πρωτίστως εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες και όχι το βορειοδυτικό τμήμα του νησιού, δηλ. Λίμνη, Αιδηψό και Ιστιαία, όπου σύμφωνα με την πληθυσμιακή κατανομή, κατοικεί περίπου το 65% του απογεγραμμένου πληθυσμού, που το καλοκαίρι ανεβαίνει στο 80% και όπου δηλώνει έδρα περίπου το 80% των εν λειτουργία επιχειρήσεων,

Επειδή στην πρόταση της μεσογειακής χάραξης, τεχνηέντως αποκρύπτεται ότι η 40λεπτη συντόμευση που προκύπτει δεν αφορά μόνον στο τμήμα Ψαχνών – Στροφυλιάς, αλλά συμπεριλαμβάνει και εκείνο της μελλοντικής παράκαμψης Χαλκίδας – Αρτάκης – Καστέλλας, το οποίο είναι εκτός συγκριτικού πεδίου διότι ούτως ή άλλως ευνοεί οποιαδήποτε όδευση βορείως των Ψαχνών όπως βεβαίως και εκείνη της παράκτιας Κανδηλίας χάραξης,

Επειδή ο χρόνος πρόσβασης από την βόρεια Εύβοια στην πρωτεύουσα Χαλκίδα, που προκύπτει από την προτεινόμενη νέα χάραξη είναι περί τα 20 λεπτά της ώρας μεγαλύτερος εκείνου που θα προέκυπτε από την εφαρμογή της παράκτιας Κανδηλίας χάραξης,

Επειδή η περιοχή από την οποία θα διέλθει ο προτεινόμενος νέος μεσόγειος ορεινός δρόμος θα επηρεάζεται από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως έγινε με τις χιονοπτώσεις του περασμένου Δεκέμβρη, ενώ η παράκτια περιοχή του Κανδηλίου ουδόλως επηρεάζεται,

Επειδή η άποψη που εκφράστηκε, στα πλαίσια της αποδόμησης της παράκτιας χάραξης, περί σαθρότητας των εδαφών και ύπαρξης ενεργής τεκτονικής δραστηριότητας, είναι εντελώς αστήρικτη και αναληθής και

Επειδή η αναφορά για κόστος της παράκτιας οδού περί τα 350.000.000€ είναι εξωπραγματική, ενώ δε θα ξεπεράσει τα 110.000.000.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Γιατί η Επιτροπή Μπένου στην εισήγησή της προς τον Πρωθυπουργό στις 11/11/2021 δεν συμπεριέλαβε την παράκτια χάραξη και απεδέχθη τελικά στην συγκέντρωση στις 14/12/2021 στην Ιστιαία την απόρριψή της;

2) Γιατί δεν έχετε καλέσει εσείς ο ίδιος αντιπροσωπεία της Πρωτοβουλίας των Πολιτών για να σας ενημερώσει για την πρόταση της παραλιακής όδευσης; Και

3) θα βάλει την πρόταση που υιοθετήθηκε για τη μεσόγεια χάραξη στη διαδικασία σύγκρισης κόστους – οφέλους μεταξύ των δύο προτάσεων που έχουν γνωστοποιηθεί ή και άλλων που μπορεί να κατατεθούν;

Ο ερωτών βουλευτής

Ευάγγελος Αποστόλου




Αθήνα, 7 Ιανουαρίου 2022


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών


Θέμα: Η νέα προκήρυξη της παράκαμψης Χαλκίδας αυξάνει το κόστος και μειώνει την αποτελεσματικότητα

Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται αυτή την ώρα για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά η παράκαμψη Χαλκίδας. Μάλιστα σύμφωνα με δημοσιεύματα φέρεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντός των ημερών να προχωρεί στην προκήρυξη του έργου της παράκαμψης της Χαλκίδας

Πρόκειται ουσιαστικά για την ολοκλήρωση μιας ακόμη επιχείρησης της Κυβέρνησης να καταστήσει «ώριμο» προς δημοπράτηση ένα έργο που διαρκώς επικαιροποιείται, αλλά ποτέ δεν δημοπρατείται.

Όπως είναι γνωστό η προηγούμενη επιχείρηση δημοπράτησής του κρίθηκε άγονη γιατί δεν διέθετε τα απαραίτητα τυπικά προσόντα ο Τεχνικός Σύμβουλος στον οποίο είχε ανατεθεί, ενώ απορρίφθηκε και από την Ε. Επιτροπή με αιτιολογικό ότι δεν είναι βιώσιμο το συνολικό έργο.

Επειδή με την επανεξέταση της μελέτης

α) το κόστος της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών που προκύπτει είναι αρκετά υψηλό (θα ξεπεράσει σύμφωνα με την προκήρυξη τα 210 εκατ., ενώ κατά το κ. Καραμανλή, με πρόσφατες δηλώσεις του το Νοέμβριο του 2021, δεν θα ξεπερνούσε τα 150 εκατ ευρώ),
β) αυτό που προκύπτει είναι η μείωση της αποτελεσματικότητας του έργου, αφού στη συνολική του διαδρομή θα είναι ένας δρόμος 2 λωρίδων κυκλοφορίας και όχι 4, όπως προβλεπόταν στην προηγούμενη μελέτη, περιορίζοντας τα δύο ρεύματα σε ένα ανά κατεύθυνση και
γ) η όδευση του προτεινόμενου έργου δεν αποτελεί παράκαμψη, αφού ένα μέρος του θα διασχίζει την πόλη της Χαλκίδας, δημιουργώντας πρόσθετα κυκλοφορικά προβλήματα,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1) γιατί προχωρά στην προκήρυξη της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών που ουσιαστικά αποσκοπεί όχι στη μείωση του κόστους, αλλά στον περιορισμό της αποτελεσματικότητας του έργου και
2) αν θα εξετάσει και άλλες δυνατότητες που έχουν κατατεθεί στο πλαίσιο των πρόσθετων αναγκών που δημιούργησε για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας η πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά;



Ο ερωτών βουλευτής

Αποστόλου Ευάγγελος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου