Άρθρο του Βαγγέλη Αποστόλου, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργού,
στην Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» την Τετάρτη 19/5/2021
Το Μάρτιο του 2018, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε με τον νόμο 4523/2018 την παραγωγή τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης, η χρήση της οποίας είχε νομιμοποιηθεί από τον Ιούνιο του 2017, χωρίς να υποχωρήσει στον κανιβαλισμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης .
Προχωρήσαμε στη συγκεκριμένη ρύθμιση για πολλούς λόγους, με βασικότερους το απελπισμένο πολύχρονο αίτημα πολλών ασθενών συμπολιτών μας να προμηθευτούν νόμιμα το συγκεκριμένο φάρμακο, αλλά και για να εκμεταλλευθούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, όπως το μειωμένο κόστος θέρμανσης λόγω κλίματος και υψηλής έντασης και διάρκειας της ηλιοφάνειας, για την ανάπτυξη ενός κλάδου με σημαντική ζήτηση.
Μάλιστα για τον έλεγχο όλης της διαδικασίας προβλέψαμε κατ' εξαίρεση, να εγκρίνονται ενιαία και να συστεγάζονται σε περίκλειστο, πολλαπλώς ασφαλισμένο και απόλυτα ελεγχόμενο χώρο όλη η καθετοποιημένη παραγωγική διαδικασία, από την προμήθεια πρώτων υλών μέχρι το τελικό προϊόν.
Οι 94 μέχρι σήμερα άδειες εγκατάστασης που χορηγήθηκαν σε 11 περιφέρειες της χώρας και τα 16 αιτήματα που υποβλήθηκαν, ανέδειξαν το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υπήρξε και δικαίωσαν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που παρόλες τις απαξιωτικές, συκοφαντικές και φοβικές αναφορές της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης της Ν.Δ., προχώρησε στη νομοθέτηση του θεσμικού πλαισίου για την άσκηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Όσοι παρακολούθησαν την ακρόαση Φορέων στην Επιτροπή της Βουλής ,που συζητιόταν αυτές τις ημέρες η πρόταση της κυβέρνησης σε επιμέρους διατάξεις, θα αντιλήφθηκαν όχι μόνο το άγχος και την αγωνία των συνανθρώπων μας που χρόνια περιμένουν αυτό το φάρμακο, αλλά και την καθυστέρηση στην αξιολόγηση των αιτημάτων των επενδυτών.
Κι εδώ μπαίνουν κρίσιμα ερωτήματα για την Κυβέρνηση:
1) πως μπορεί να υλοποιήσει τα σχετικά επενδυτικά προγράμματα όταν όλοι γνωρίζουμε ότι καθυστέρησε χαρακτηριστικά ακόμη και στην έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων;
2) Πως αντιμετωπίζει τους θύλακες αντίδρασης που υπάρχουν μέσα στην ίδια τη Κυβέρνηση και εξακολουθούν να υπονομεύουν κάθε προσπάθεια, ακόμη και στον τομέα της βιομηχανικής κάνναβης, όπου πρόσφατα όχι μόνο καταργήθηκε η δυνατότητα καλλιέργειας ποικιλιών βιομηχανικής κάνναβης εκτός ενωσιακού καταλόγου, αλλά και το όριο ανοχής του 0,6 % THC;
Το αποτέλεσμα αυτής της απερίσκεπτης νομοθετικής ρύθμισης εν μέσω της καλλιεργητικής περιόδου του 2020, ήταν η καταστροφή πολλών καλλιεργειών που παρουσίασαν μικρές υπερβάσεις THC δηλαδή συγκεντρώσεις 0,25 % ή 0,3%.
Σε ολόκληρο τον κόσμο ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν στην αγορά προϊόντα φαρμακευτικής κάνναβης για να αντιμετωπίσουν σχετικά προβλήματα υγείας και σε πολλές χώρες της Ευρώπης οι Κυβερνήσεις έχουν ήδη προχωρήσει στη νομοθετική ρύθμιση για την παραγωγή και χρήση φαρμακευτικών προϊόντων από κάνναβη για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πασχόντων πολιτών.
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για προϊόντα φαρμακευτικής κάνναβης το 2028 αναμένεται να ξεπεράσει τα 55 δισ. Ευρώ. Πολλές εκθέσεις διεθνών οργανισμών μιλούσαν για μια αγορά που παρουσίαζε ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 60%. Συνολικά η φαρμακευτική κάνναβη θα μπορούσε να εισφέρει έως και 2 δις. ευρώ στην Ελληνική οικονομία.
Εμείς θα στηρίξουμε τη δραστηριότητα. Γι αυτό όχι μόνο ψηφίσαμε την πρόταση, αλλά και καταθέσαμε τροπολογίες, βάζοντας ψηλά τον πήχη τόσο των προσδοκιών όσο και των αποτελεσμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου