Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

Ο αγροδιατροφικός χώρος έχει τη δυναμική για παραγωγικές επενδύσεις.


Αθήνα, 21/03/2019


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Τοποθέτηση του τέως Υπουργού & Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας Βαγγέλη Αποστόλου, κατά τη συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2016 σχετικά με την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί (εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψή τους (EEL 157 της 15.06.2016) - Μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις». 

« Τα βασικά άρθρα του νομοσχεδίου τροποποιούν τον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 προς την κατεύθυνση, όχι μόνο της επιτάχυνσης, αλλά και της απλούστευσης των διαδικασιών υλοποίησης των στρατηγικών και ιδιωτικών επενδύσεων. Με την παρέμβασή μου θα καταθέσω προτάσεις προς τη διεύρυνση εφαρμογής του νόμου, αλλά και διευκόλυνσης στην απορρόφηση των πόρων του.

Στο άρθρο 46 είναι θετικές οι ρυθμίσεις που αναφέρονται στην οργάνωση και λειτουργία των παραγωγών πωλητών Υπαίθριου εμπορίου, στις Επιτροπές των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας, στις λαϊκές αγορές. Θέλω όμως να σταθώ και σε μια άλλη μορφή αγορών.

Σε αρκετές περιφερειακές ενότητες της χώρας λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια οργανωμένες αγορές παραγωγών, στις οποίες συμμετέχουν αποκλειστικά αγρότες παραγωγοί με σκοπό την απευθείας διάθεση στο καταναλωτικό κοινό των αγροτικών προϊόντων που παράγουν.

Είναι άλλος ένας τρόπος διάθεσης των αγροτικών προϊόντων, που αποφέρει στον παραγωγό άμεση ρευστότητα και συγχρόνως παρέχει στον καταναλωτή την δυνατότητα να έρθει σε άμεση επαφή με τον αγρότη παραγωγό.

Ο θεσμός αυτός είναι αρκετά διαδεδομένος τόσο στην Αμερική όσο και σε αρκετές Ευρωπαϊκές χώρες και έχουν σαν στόχο να παρέχουν στον αγρότη άλλη μια εναλλακτική και αδιαμεσολάβητη διέξοδο στην διάθεση των προϊόντων τους. Στο άρθρο 56 του ν. 4235/2014, όπως ισχύει, παρέχεται η δυνατότητα νόμιμης λειτουργίας και των αγορών αυτών.

Στο νόμο όμως 4492/2017 για τα νωπά και ευαλλοίωτα, ρυθμίστηκε μεν η λειτουργία των βιολογικών αγορών, αλλά δεν συμπεριέλαβε πολλές υφιστάμενες αγορές μη βιολογικών προϊόντων που έχουν καταξιωθεί με την λειτουργία τους στις τοπικές κοινωνίες και τώρα λειτουργούν υπό καθεστώς παρανομίας.

Άρα σε συνεννόηση με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πρέπει να ρυθμίσετε τα ειδικότερα θέματα οργάνωσης και αδειοδότησης για τις αγορές παραγωγών συμβατικών αγροτικών προϊόντων, δηλαδή πρέπει άμεσα να δημοσιευτεί η σχετική ΚΥΑ., μια απόφαση που πρέπει να ρυθμίζει και τα θέματα οργάνωσης των βιολογικών αγορών, γιατί κι εκεί υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση .

Θα σταθώ επίσης και στις επιλέξιμες επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα στον αγροδιατροφικό τομέα που πρέπει να υπάγονται στον αναπτυξιακό νόμο .

1. Σύγχρονα Θερμοκήπια μεγαλύτερα των 50 στρεμμάτων που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την θέρμανση με έμφαση στην γεωθερμία και την βιομάζα καθώς και θερμοκήπια άνω των 100 στρεμμάτων με χρήση φυσικού αερίου για παραγωγή ενέργειας, θέρμανσης και γενικώς με ΑΠΕ.
2. Καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής και επεξεργασίας κτηνοτροφικών προϊόντων κρέατος και γάλακτος.
3. Μονάδες επεξεργασίας ζωικών αποβλήτων για παραγωγή βιοαερίου με έμφαση σε περιοχές όπου είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητες στην διάθεση αυτών των αποβλήτων.
4. Ολοκληρωμένες πρότυπες μονάδες υδατοκαλλιέργειας όπου θα υπάρχουν περισσότερες των δύο συμπληρωματικές παραγωγές με συνέργεια.

Και κλείνω με τις πολυμετοχικές αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες των ΟΤΑ. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα στην υλοποίηση του LEADER. Πρέπει ο κανονισμός λειτουργίας τους να εφαρμόζεται μέχρι τα 200.000. ευρώ, όπως ίσχυε πριν τον 4412/2016.

Ο αγροτικός χώρος έχει μια δυναμική που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την προσπάθειά μας για παραγωγικές επενδύσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου