Κυριακή 29 Δεκεμβρίου 2019

Από τον «Ιόλαο» (πυρκαγιές) στον «Δάρδανο» (πλημμύρες)


Άρθρο του Β.Αποστόλου στην Εφημερίδα των Συντακτών (27/12/2019) 

Η πρόταση που παρουσίασε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση, με τα σχέδια «Ιόλαος» και «Δάρδανος», των αγροτοδασικών πυρκαγιών και των πλημμυρικών φαινομένων, συνεχίζει μια συζήτηση που έχει αρχίσει εδώ και καιρό για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών. Αν και τα δύο σχέδια αφορούν χωριστές καταστροφές, θα έλεγα ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι αλληλένδετες.

Το μοντέλο δασοπυρόσβεσης που ακολουθείται εδώ και 30 χρόνια δεν απέδωσε και γι’ αυτό έχει ήδη μπει στη διαδικασία επαναπροσέγγισης. Βέβαια τέτοιου είδους διαδικασίες απαιτούν και χρόνο.

Εγινε μια αρχή με το πόρισμα Goldammer που ανακοίνωσε ο τέως πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, και άρχισε να υλοποιεί η κυβέρνησή του, με την επαναφορά στη δασοπυρόσβεση της Δασικής Υπηρεσίας και την ενίσχυση της πρόληψης. Πρέπει να συνεχιστεί η εφαρμογή του λαμβάνοντας υπόψη και μερικούς προβληματισμούς, ιδιαίτερα όσον αφορά τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών.

Οι αγροτοδασικές πυρκαγιές στη χώρα μας, αλλά και των περιοχών με μεσογειακό κλίμα, είναι συνυφασμένες με τα δασικά τους οικοσυστήματα, με την πυρόφιλη χαλέπιο πεύκη να κυριαρχεί και να είναι το σημαντικότερο εργαλείο της φύσης για την αναγέννηση. Ομως σήμερα υπάρχει κι ένας πρόσθετος λόγος αύξησης αυτών των πυρκαγιών, που είναι η εγκατάλειψη της υπαίθρου από τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους. Σήμερα τα δάση είναι αδιάβατα ακόμη και από τα άγρια ζώα, αφού δεν μπορούν να επιβιώσουν στον φυσικό τους βιότοπο.

Πρέπει να ξαναφέρουμε τον άνθρωπο στο δάσος κι αυτό θα γίνει μόνο με την άσκηση χρήσεων που θα είναι συμβατές με τους κανόνες της αειφορικής διαχείρισης των δασών, όπως γινόταν τα παλιότερα χρόνια. Παρότι υπήρχαν περισσότερα επεισόδια, δεν καίγονταν, όχι μόνο γιατί η διαχείριση γινόταν με στόχο τη μείωση του κινδύνου της πυρκαγιάς και με ταυτόχρονη παραγωγή πλούτου γι’ αυτούς, αλλά και γιατί την ώρα που εκδηλωνόταν χτυπούσαν οι καμπάνες του χωριού κι όλοι έτρεχαν, με αξίνες, φτυάρια και πριόνια, για να σταματήσουν την εξάπλωσή της.

Ομως πέραν της καταστολής, πρέπει να εστιάσουμε στην οργάνωση του τομέα της πρόληψης και της έγκαιρης επέμβασης. Οταν μιλάμε για πρόληψη εννοούμε: αντιπυρικά σχέδια και έργα συντήρησης και δημιουργίας υποδομών (δασικοί δρόμοι, αντιπυρικές ζώνες κ.λπ.), αλλά και εικοσιτετράωρη φύλαξη όλη την αντιπυρική περίοδο, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι εθελοντές, βάσει ενός σχεδίου που θα περιλαμβάνει και δυνατότητα έγκαιρης παρέμβασης, όταν προκύψει επεισόδιο, μέσα σε 15 λεπτά.

Η επόμενη μέρα της καταστολής πρέπει να στοχεύει στην υπεράσπιση της αναγέννησης και στην αποφυγή πλημμυρικών φαινομένων. Γι’ αυτό και η πρώτη κίνηση πρέπει να είναι η πράξη κήρυξης αναδασωτέων όλων των εκτάσεων δασικού χαρακτήρα που κάηκαν και η δεύτερη η εκτέλεση μικρών έργων με υλικά από τα καμένα, τα γνωστά ως κλαδοπλέγματα και κορμοδέματα. Θέλει μεγάλη προσοχή η συγκεκριμένη εργασία αφού πρέπει να λειτουργούν μόνον ως συλλέκτες φερτών υλών και όχι ως αποταμιευτήρες, γιατί τότε σπάνε και δημιουργούν επικίνδυνες καταστάσεις.

Για να οργανωθεί όμως σωστά η αντιπλημμυρική προστασία, πρέπει να συνταχθούν οριστικές μελέτες τόσο για το ορεινό τμήμα της λεκάνης απορροής όσο και για το πεδινό. Είναι επίσης προφανές ότι αν δεν γίνουν μικρά φράγματα στο ορεινό τμήμα των λεκανών απορροής για να μειωθεί ο όγκος των φερτών υλικών, όσο μεγάλο και να είναι το φράγμα στα κατάντη δεν μπορεί να συγκρατήσει τα φερτά υλικά και γι’ αυτό παρατηρούνται αυτά τα φαινόμενα των φερτών υλικών και των πλημμυρών στις πόλεις.

Οι δυνατές βροχές ως φυσικό φαινόμενο εμφανίζονται τακτικά σε πολλά μικροκλίματα της χώρας μας, το μέγεθος όμως της καταστροφής που προκαλούν έχει σχέση με την πρότερη ανθρώπινη συμπεριφορά, αλλά και τη μετέπειτα. Οταν έχουμε φτάσει στο σημείο η πολιτεία εδώ και δεκαετίες να έχει μάθει μόνο να νομιμοποιεί παρανομίες και αυθαιρεσίες, με χαρακτηριστικότερες αυτές των μπαζωμάτων στα ρέματα, τότε χρειάζονται ανατροπές μεγάλες.

Πρέπει λοιπόν να μάθουμε να ζούμε με τις πυρκαγιές, τις οποίες όσο και να θέλουμε δεν μπορούμε να τις μηδενίσουμε, μπορούμε όμως να μειώσουμε τόσο τη συχνότητα εμφάνισής τους όσο και τις ζημιές που προξενούν. Το σίγουρο είναι ότι στη διαχείρισή τους δεν περισσεύει κανένας, πόσο μάλλον αυτοί που μπορούν να βοηθήσουν τόσο στην πρόληψη όσο και στην καταστολή. 




Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

Β. Αποστόλου: Η ανασυγκρότηση του ΣΥΡΙΖΑ περνάει μέσα από τη διεύρυνση της βάσης των οργανώσεών του

Αθήνα, 22/12/2019 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δήλωση του Βαγγέλη Αποστόλου βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ΕΥΒΟΙΑΣ και πρώην Υπουργού με αφορμή τη συμμετοχή του στις συναντήσεις των Οργανώσεων Μελών του ΣΥΡΙΖΑ Bόρειας Εύβοιας που έγιναν στις 20 και στις 21/12/2019: 

“Πρώτιστο καθήκον για μας που εκπροσωπούμε το ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή είναι, αυτή την ώρα να υπηρετήσουμε, μέσα από τις επαφές μας στις τοπικές κοινωνίες, την ανασυγκρότησή του.

Κι αυτό θα συμβεί αν συναντηθούμε με όλους εκείνους τους πολίτες που μας στήριξαν, αλλεπάλληλες φορές στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις και τους πείσουμε ότι θέλουμε όχι μόνο να μας ψηφίζουν, αλλά και να συμμετέχουν στη λειτουργία των οργανώσεών μας καθοριστικά.

Μια τέτοια στάση φαίνεται ότι βρίσκει ιδιαίτερη ανταπόκριση σε πολίτες του προοδευτικού και αριστερού χώρου, που συμμετέχουν σήμερα σε αυτοδιοκητικές, επαγγελματικές και συνδικαλιστικές συλλογικότητες των τοπικών κοινωνιών.

Οι συναντήσεις που είχαμε στη βόρεια Εύβοια, που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ένα από τα καλύτερα ποσοστά, έδειξαν ότι το εγχείρημα της ανασυγκρότησης προχωράει με σταθερά και αποφασιστικά για την αυριανή ημέρα βήματα.”


Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019

Β. Αποστόλου: Η πρόληψη και η αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών περνάει μέσα από τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών



Αθήνα, 17 Δεκεμβρίου 2019 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Τοποθέτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, κατά τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Πρόληψη και Αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών».

«Για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε το ζήτημα των αγροτοδασικών πυρκαγιών, νομίζω πως είναι χρήσιμο έστω και με λίγα λόγια να περιγράψουμε ένα επεισόδιο. Ένα επεισόδιο, σαν κι αυτό που είχαμε την περασμένη χρονιά στην κεντρική Εύβοια, την οποία έχουμε επισκεφθεί. Ξεκίνησε ένα απόγευμα, κράτησε ουσιαστικά 7 ημέρες περίπου ο χρόνος ενασχόλησης για να μπει η κατάσταση υπό έλεγχο, όμως να έχετε υπόψη σας ότι η καταστροφή έγινε την πρώτη μέρα.

Τις υπόλοιπες 6 ημέρες, αυτό που γινόταν ήταν απλά εναέρια μέσα να έρχονται διαρκώς, τα οποία ουσιαστικά λειτουργούσαν εντός της περιμέτρου της φωτιάς για να σβήσουν τα επεισόδια που υπήρχαν μόνο εντός της περιμέτρου. Το τονίζω αυτό για να το λάβουμε υπόψη μας. Το πρώτο βράδυ, την πρώτη μέρα, όταν τα πράγματα ήταν δύσκολα εξαιτίας των αέρηδων και εξαιτίας του αναγλύφου της περιοχής, υπήρχε αδυναμία από πλευράς των μέσων ενημέρωσης να παρέμβουν. Τότε έγινε όλη η ζημιά και τότε αυτό που βίωσα, όχι μόνο σε αυτήν, το έχω βιώσει και σε πολλές φωτιές. Η επαρχία να ζει την εξής εικόνα. Όλοι να μαζεύονται σε κορυφογραμμές από δω κι από κει ή στα καφενεία απέξω και να κοιτάνε τον ουρανό, αν και πότε θα έρθουν τα εναέρια μέσα και αν έρχονται. Έχουν εξειδικευθεί πλέον και στα χωριά και γνωρίζουν ότι αυτό είναι το Σινούκ, αυτό είναι το Καναντέρ, αυτό δεν μπορεί να έχει απόδοση ή αυτό έχει.

Παλιότερα είχαμε πάρα πολλές πυρκαγιές. Και συνέχισα, λέγοντας, «τρέχατε όλοι στην αρχή της φωτιάς, για να παρέμβετε».Η απάντησή τους, ήταν, τώρα είναι η Κλιματική Αλλαγή που φταίει για όλα και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Έχει φτάσει έως και τα χωριά, αυτός ο τρόπος σκέψης.

Εγώ σας άκουσα, κ. Χαρδαλιά. Τα θέματα που βάλλατε σε ό,τι αφορά τις επιμέρους καταστάσεις σ’ ένα αγροτοδασικό επεισόδιο, δεν διαφωνώ. Εκείνο που πρέπει να δούμε πριν πάμε στην πρόληψη και να το μελετήσουμε, είναι το αίτιο για τη φωτιά. Το αίτιο, το γιατί, διότι δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο, κύριε Αρχιπύραρχε, η δασική πυρκαγιά. Φυσικό φαινόμενο είναι μόνο σε μια περίπτωση, δηλαδή, σε πυρκαγιές που έχουμε από κεραυνούς, αλλά αυτές οι περιπτώσεις είναι ελάχιστες. Είναι ένα φαινόμενο, το οποίο προκαλείται από την ανθρώπινη δραστηριότητα, είτε από το βοσκό, είτε από τον αγρότη, είτε ένα πολίτη εμπρηστή. Έτσι ξεκινάει.

Βεβαίως, δεν είναι μόνον ο πολίτης, είναι και η ίδια η πολιτεία, ευρύτερα. Το λέω αυτό, διότι το να έχουμε φωτιές από χωματερές, δεν είναι ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Το να έχουμε φωτιές από τη Δ.Ε.Η., δεν είναι ευθύνη της Δ.Ε.Η.; Άρα, λοιπόν, η ανθρώπινη δραστηριότητα, στην προκειμένη περίπτωση γενικά το λέω. Πρέπει να το δούμε αυτό.

Βεβαίως, θα ήθελα να πω στον συνάδελφό, κ. Αμυρά, ότι από την ώρα που είμαστε μια χώρα με μελτέμια, με ένα δύσκολο ανάγλυφο και κυρίως με μια βλάστηση, όπως η χαλέπιος πεύκη που είναι πυρόφιλη, δηλαδή ένα είδος το οποίο τη θέλει τη φωτιά , δεν είναι εύκολο το να αλλάξεις τη βλάστηση, αλλά και πάλι, το να την αλλάξεις και να βάλεις ένα άλλο είδος, μπορεί στο τέλος να ψάχνεις να βρεις το δάσος. Διότι, εάν δεν υπήρχε η χαλέπιος πεύκη την Ελλάδα, δεν θα υπήρχαν δάση. Άρα, λοιπόν, φωτιές θα έχουμε. Το θέμα, είναι, να μπορούμε να παρέμβουμε άμεσα και κυρίως, να μειώσουμε όσο γίνεται τις επώδυνες καταστάσεις που έχουμε βιώσει.

Θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα της πρόληψης και της ετοιμότητας. Όταν μιλάμε για πρόληψη, σημαίνει, ότι πρέπει οπωσδήποτε τα Δασαρχεία να έχουν συντάξει αντιπυρικά σχέδια και βεβαίως, ταυτόχρονα, να υπάρχει η δυνατότητα ενός προσωπικού, το οποίο να μπορεί να ασχοληθεί με την πρόληψη. Άρα, δηλαδή, χρειαζόμαστε προσωπικό, το οποίο θα έλεγα εγώ, να είναι οι δασεργάτες.

Ξέρετε, όμως, ότι πρόσφατα έχοντας χρησιμοποιήσει ένα Κοινωφελές Πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε την δασοπροστασία, εντάξαμε ανθρώπους που προέρχονται από την τοπική κοινωνία. Όταν όμως ήρθε η ώρα για να ανανεωθεί η σύμβασή τους σ’ αυτό το Πρόγραμμα που είχαμε, για να μπορέσουμε να τους έχουμε στη διάθεσή μας το μήνα Μάρτιο ή τον Απρίλιο που ξεκινάει η αντιπυρική περίοδος, το Υπουργείο Εργασίας δεν θεώρησε σκόπιμο να παρατείνει ή να ανανεώσει την συγκεκριμένη σύμβαση. Ερωτώ, εγώ, όταν θελήσουμε να κάνουμε εργασίες πρόληψης, δηλαδή, τους απαραίτητους καθαρισμούς, τις υλοτομίες και όλα αυτά, πιο προσωπικό θα πάρουμε; Δηλαδή, ποιους άνθρωπος; Όταν έχουμε ανθρώπους που τους έχουμε εξειδικεύσει επάνω στο συγκεκριμένο τομέα και δεν τους χρησιμοποιούμε.

Άρα, λοιπόν, η πρόληψη πρέπει οπωσδήποτε, πέραν της χρηματοδότησης που ήδη εμείς, ως Κυβέρνηση, την είχαμε αυξήσει, πρέπει να δούμε και το πώς θα έχουμε και το εξειδικευμένο προσωπικό. Ένα προσωπικό, το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να το χρησιμοποιούμε και στην άλλη φάση που λέτε εσείς, κύριε Χαρδαλιά, δηλαδή, την ετοιμότητα. Ετοιμότητα ουσιαστικά σημαίνει, να μπορέσουμε να είμαστε έτοιμοι και ουσιαστικά εγώ αυτό το λέω, έγκυρη επέμβαση, δηλαδή, την ώρα που ξεκινάει το επεισόδιο να μπορέσουμε μέσα σε δέκα ή δεκαπέντε λεπτά να είμαστε εκεί. Σε αυτές τις περιπτώσεις, γιατί αυτό γινόταν παλιά και έσβηναν σχεδόν όλες τις φωτιές, πήγαιναν γρήγορα και έγκαιρα. Είναι πάρα πολύ σημαντικό και έχει συνδεθεί και αυτό με την τοπική κοινωνία. Από κει και πέρα, βεβαίως, στο κομμάτι της άμεσης καταστολής υπάρχουν πάρα πολλές δυσκολίες στο να μπορείς να δράσεις. Όμως, πρέπει οπωσδήποτε, δεν λέω ότι δε χρειαζόμαστε τα εναέρια μέσα, τα χρειαζόμαστε, να έχουμε στο νου μας ότι δε μπορούμε σε όλες τις καταστάσεις να στηριζόμαστε αποκλειστικά σε αυτά.

Αυτό που έγινε το 1998, εγώ το έχω ξαναπεί πολλές φορές, ήταν εγκληματικό, ότι η δασική υπηρεσία, ο φυσικός διαχειριστής, βγήκε από την πυρόσβεση. Πρέπει να επανέλθει, δε λέμε τώρα για επαναφορά στο καθεστώς του παρελθόντος, μιας και τώρα υπάρχει ένας κορμός πάνω στον οποίο θα κτίσετε εσείς αυτό τη πρόταση . Οπωσδήποτε όμως χρειαζόμαστε τη δασική υπηρεσία να είναι παρούσα.

Αλλιώς, όσο και να θέλουμε μέσα από τους χάρτες να προσεγγίζουμε, περισσότερο κάνουμε ασκήσεις επί χάρτου, τα έχω ζήσει και τα ξέρω όλα αυτά, αντί να έχουμε ανθρώπους που επισκέπτονται το δάσος. Ξέρετε, κύριε Χαρδαλιά, ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους δασοπυροσβέστες, δε λέω ότι το κάνουν επειδή δε θέλουν, εποπτεύουν μια περιοχή μόνο από το δρόμο, δηλαδή 500 μέτρα πιο κάτω, δεν έχουν πάει. Δεν πρέπει, λοιπόν, να τα δούμε όλα αυτά τα πράγματα;

Άρα, λοιπόν, θα περιμένουμε, θα δούμε την πρότασή σας και θα περιμένουμε να περάσει από διαβούλευση. Ειλικρινά, το να λέμε ότι θα μπορέσουμε να εφαρμόσουμε το σχέδιο την επόμενη περίοδο, δεν υπάρχει περίπτωση. Άρα, λοιπόν, προσπαθήστε όσο το δυνατόν να οργανωθούμε, με βάση όλες αυτές τις δυνατότητες που έχουμε. Από κει και πέρα, είναι θετικό το να πάμε σε μια οργάνωση τέτοια που να χρησιμοποιούμε όλους τους ανθρώπους που έχουν σχέση με τα δάση, για να μπορέσουμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί.»

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

Β.Αποστόλου: Η κυβέρνηση με τον Προϋπολογισμό ευνοεί τις ανώτατες και ανώτερες επιχειρηματικές ομάδες.


Αθήνα, 15/12/2019 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Ομιλία του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ευβοίας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για την κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού έτους 2020. 



“Το όλο εγχείρημα του προϋπολογισμού του 2020 έχει δύο ιδιαιτερότητες που δε θέλει να παραδεχθεί η Ν.Δ.. Από τη μια μεριά στηρίζεται εκ του ασφαλούς στην σταθεροποιημένη οικονομία, έξω από τα μνημόνια, από τη θητεία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του είναι η διάψευση των προσδοκιών, που η ίδια η Ν.Δ. είχε δημιουργήσει σε πολλά κοινωνικά στρώματα, και πρωτίστως στη μεσαία τάξη, κάνοντας δημαγωγία και λέγοντας υπερβολές ή και ψέματα για να κερδίσει τις εκλογές. 

Αυτό που θα συμβεί είναι ότι τα νομικά πρόσωπα και οι μεγαλομέτοχοι θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Αυτό δείχνει τη βασική ιδεολογική μας προσέγγιση. Εμείς πιστεύουμε ότι δεν αντιμετωπίζονται έτσι οι εισοδηματικές ανισότητες, αντίθετα ενισχύονται. 

Τα οφέλη της εξόδου της Χώρας από τα Μνημόνια και της διαρκούς ανάπτυξης, επί 10 συνεχόμενα τρίμηνα που πέτυχε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο δεν κατανέμονται δίκαια, αλλά κατανέμονται με εκείνον, ακριβώς τον τρόπο, που μας οδήγησε στην κρίση και τη χρεοκοπία τα προηγούμενα χρόνια. 

Εμένα μ' αρέσουν οι αριθμοί γιατί αποδίδουν την πραγματικότητα. 

Με την πρώτη ματιά διαπιστώνουμε ότι το σύνολο των φόρων θα αυξηθεί κατά 2,5%. Η αύξηση αυτή οφείλεται: 
Α. στην αύξηση των έμμεσων φόρων, ενώ οι άμεσοι έμειναν αμετάβλητοι, με αποτέλεσμα το ποσοστό που οι φόροι αυτοί αντιπροσωπεύουν στο άθροισμα έμμεσων και άμεσων φόρων να αυξηθεί από 61,5% το 2019 σε 62,1% το 2020. 
Που σημαίνει πολύ απλά ότι το φορολογικό βάρος των οικονομικά ασθενέστερων τάξεων θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο και 
Β. στην αύξηση των φόρων των φυσικών προσώπων. Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι το ποσοστό που αντιπροσωπεύουν οι φόροι των φυσικών προσώπων στο φόρο εισοδήματος να αυξηθεί από 71,3% το 2019 ,στο 74,0% ή κατά 323 εκατ. ευρώ. 

Αντίθετα των νομικών προσώπων θα μειωθεί από 28,7% στο 26,0% ή κατά 446 εκατ. ευρώ. 

Από όλα αυτά προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα για το ποιο στρατόπεδο έχει επιλέξει η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη. Εγκαταλείπει την καθ΄αυτή μεσαία τάξη και επιλέγει να ευνοήσει τις ανώτατες και ανώτερες επιχειρηματικές ομάδες. 

Η πολιτική επιλογή, όπως προκύπτει από τον ίδιο τον Προϋπολογισμό, είναι να κατευθυνθούν τα χρήματα του δημοσιονομικού χώρου στα νομικά πρόσωπα και τους μεγαλοκεφαλαιούχους, εις βάρος των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων. 

Έτσι από τα 1,2 δισ. ευρώ για το 2020, τα 700 εκατ. οδεύουν απ’ ευθείας στους πολύ πλούσιους είτε με μείωση του συντελεστή της φορολογίας νομικών προσώπων, είτε με μείωση της φορολογίας μερισμάτων, κάνοντας ένα απ’ ευθείας δώρο στην τσέπη των αστών και όχι στην επιχειρηματικότητα, ενώ κόβει την 13η σύνταξη το 2020. 

Οι νέες φοροελαφρύνσεις στις επιχειρήσεις φτάνουν τα 616 εκατ., ενώ από την αναστολή του ΦΠΑ στις νέες οικοδομές για 3 έτη προβλέπονται απώλειες 26 εκατ. 

Η μείωση της φορολογίας των νομικών προσώπων και των μερισμάτων των μετόχων, δεν αποτελεί κατ’ ανάγκη κίνητρο επένδυσης, αλλά κίνητρο διανομής χρημάτων. 

Όπως επίσης οι αυξήσεις, π.χ. της ΔΕΗ, η αύξηση των εισφορών στον ΕΦΚΑ, μέσω της επαναφοράς των ασφαλιστικών κλάσεων, που έχει ως θύματα τους μικρούς αγρότες και τους μικροεπαγγελματίες, αλλά και η αύξηση των αντικειμενικών αξιών γίνονται προκειμένου να κλειδώσουν οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα, παρά τις προεκλογικές σας υποχρεώσεις για μείωση. 

Τις προσδοκίες που δημιουργήσατε, ακόμη και μετά την ανάληψη των κυβερνητικών ευθυνών θα τις βρείτε μπροστά σας και επικαλούμαι ιδιαίτερα τον αγροτικό χώρο, όπου η πολιτική ηγεσία την άγνοιά της για τα προβλήματα του χώρου την έχει μετατρέψει σε επικοινωνιακό παιχνίδι. 

Αυτό που συμβαίνει για παράδειγμα με τη Δήλωση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ότι θα υπάρξει άμεση παρέμβαση στο κόστος παραγωγής με την μείωση του κόστους του πετρελαίου είναι κάτι που δεν αποτυπώνεται κάτι τέτοιο στο προϋπολογισμό που συζητάμε. 

Αναφέρθηκε, ο μη γνωρίζων το χώρο κατά δηλωσή του, Υπουργός ότι θα παρέμβει στον συνεργατισμό του αγροτικού χώρου με τη θεσμοθέτηση νέου πλασίου λειτουργίας του. Αυτό που άμεσα έκανε ήταν η κατάθεση εκπρόθεσμης τροπολογίας με στόχο να εξουδετερώσει συγκεκριμένη χθεσινή απόφαση του ΣτΕ για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο συνεταιρισμό που η λύση του κρίθηκε συνταγματική. 

Για το μεγάλο ζήτημα των χρεών του αγροτικού χώρου που βρίσκονται ως κόκκινα δάνεια στην PQI και απειλούν να ξεπουλήσουν τεράστιες ακίνητες περιουσίες, απαραίτητες για την αγροτική δραστηριότητα, ούτε κουβέντα για να ενταχθούν στη πρόσφατη ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια. 

Και δυστυχώς ανάλογη συμπεριφορά βιώνει και ο περιβαλλοντικός και ενεργειακός χώρος της χώρας μας. 

Ασκήσεις επί χάρτου και δηλώσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα για ζητήματα αντιμετώπισης τόσο των καταστροφών που οφείλονται στην εγκληματική λειτουργία τόσο των πολιτών με τις πράξεις τους, όσο και τησ πολιτείας με τις παραλείψεις τους. 

Για όλα αυτά καταψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό σας.” 





Β. Αποστόλου: Χωρίς υλοποιήσιμες παρεμβάσεις το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια & το κλίμα


Αθήνα, 13/12/2019


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Τοποθέτηση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν.Ευβοίας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος με θέμα το «Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα».

“Αγαπητοί συνάδελφοι, όπως θα διαπιστώσατε, από συμφωνίες, νομοθεσίες και γενικά πρωτοβουλίες, πάμε καλά. Το ζήτημα είναι, ότι είμαστε πολύ πίσω στην πράξη. Για παράδειγμα, είμαστε η χώρα με τεράστιες ενεργειακές δυνατότητες σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας- από τις πρώτες θα έλεγα στην Ευρώπη- και είμαστε όμως από τις τελευταίες στην εκμετάλλευσή τους και αυτό δεν βελτιώνεται, κύριε Υπουργέ, με το σχέδιο που μας παρουσιάσατε. Είμαστε η χώρα που ακόμη λειτουργούν παράνομες χωματερές και ακόμα συζητάμε για το πώς θα διαχειριστούμε, όχι το σύνολο των στερεών αποβλήτων, αλλά μόνο το 15% των αστικών αποβλήτων.

Βεβαίως, δεν μπορεί να διαφωνήσει κανείς με τις προσπάθειες και την πορεία αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και ιδιαίτερα της μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου. Πρέπει όμως να δούμε, όχι μόνο τα «εργαλεία» που χρησιμοποιούνται, αλλά και τις οικονομικές και κοινωνικές παράπλευρες απώλειες, που σημαίνει, ότι όχι μόνο δίκαιη και ισόρροπη για όλους τους κλάδους, αλλά και εξισορρόπηση των απωλειών που προκύπτουν σε περιοχές.

Είναι πραγματικά θετική η δέσμευση για το κλείσιμο των λιγνιτικών Μονάδων, για την περιοχή όμως δεν ειπώθηκε πως θα υπάρξει η ανάλογη αποκατάσταση. Η φράση, κύριε Υπουργέ, «μετάβαση με τρόπο δίκαιο για τις ενεργειακές περιοχές» δεν λύνει τίποτα, ιδιαίτερα σε μια περιοχή που ακόμη και σήμερα είναι η «πρωταθλήτρια» στην ανεργία.

Υπάρχουν πολλά, λοιπόν, προβλήματα και πολλά μεγάλα περιβαλλοντικά ζητήματα και εμείς ακόμα, δυστυχώς, βρισκόμαστε στις «ασκήσεις επί χάρτου». Ζητήματα που δεν μπορούμε, σώνει και καλά, να τα φορτώνουμε στην κλιματική αλλαγή. Δεν αμφισβητώ βέβαια, ότι είναι πλέον δεδομένη και είναι αυτή που επηρεάζει τη λειτουργία της φύσης, όμως ειδικά στη Μεσόγειο και στην Ελλάδα, οι κλιματικές συνθήκες, η βλάστηση και το «ανάγλυφο» δημιουργούν και ένα ιδιαίτερο τοπικό μικροκλίμα και είναι αυτό που έχει σχέση με το μέγεθος των φαινομένων που προξενούν την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, αλλά και τις τεράστιες καταστροφές στις υποδομές και κυρίως στις ανθρώπινες απώλειες.

Σε αυτές τις καταστάσεις αρχικός πρωταγωνιστής και βασικός υπεύθυνος- είτε με την παρουσία του είτε με την απουσία του- είναι ο άνθρωπος- είτε ατομικά είτε ως συλλογική οντότητα. Μην φορτώνουμε, για παράδειγμα, στη φύση τις δασικές πυρκαγιές, μόνο όταν προκαλούνται από κεραυνούς και αυτές είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις. Εμείς, η ανθρώπινη συμπεριφορά από τον «πολίτη εμπρηστή» μέχρι την «Πολιτεία παρατηρητή», τις προκαλούμε. Οι δυνατές βροχές, ως φυσικό φαινόμενο, εμφανίζονται τακτικά σε πολλά μικροκλίματα της χώρας μας, το μέγεθος όμως της καταστροφής που προκαλούν έχει σχέση με την πρότερη ανθρώπινη συμπεριφορά, δηλαδή την αποψίλωση των ορεινών όγκων από τις πυρκαγιές, αλλά και την μετέπειτα συμπεριφορά, από την μη-λήψη των απαραίτητων αντιπλημμυρικών μέτρων, μέχρι το νομιμοφανές μπάζωμα των ρεμάτων. Τα έχουμε ζήσει αυτά δεκαετίες τώρα.

Κύριε Υπουργέ κλείνω με μια ερώτηση. Αναφέρατε στο σχέδιο σας, για παρεμβάσεις στην αειφορική διαχείριση των δασών. Τα σχέδια που ανακοινώθηκαν πριν λίγες μέρες από την Πολιτική Προστασία- «Δαρδάνος» για τις πλημμύρες και «Ιόλαος» για τις πυρκαγιές- τα γνωρίζετε; 

Δηλαδή θέλω να πω, έχει υπάρξει καμία συνεννόηση μαζί σας από την πλευρά του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και εάν ναι, κρίνετε ότι αυτά θα βοηθήσουν στο σχέδιο που μας παρουσιάσατε και ίσως αύριο-μεθαύριο, το εξειδικεύσετε για το κλίμα;”

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

Β.Αποστόλου: Εμείς θέλουμε οι απόδημοι Έλληνες να έχουν φωνή, ψήφο και δικαίωμα αυτοτελούς εκπροσώπησης.



Αθήνα, 11/12/2019 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ομιλία του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν.Ευβοίας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του Νομοσχεδίου του σ/ν Υπουργείου Εσωτερικών «Διευκόλυνση άσκησης εκλογικού δικαιώματος εκλογέων που βρίσκονται εκτός ελληνικής επικράτειας και τροποποίηση εκλογικής διαδικασίας».


“Ο χώρος μας, η ανανεωτική Αριστερά, ήταν αυτή που εδώ και χρόνια επέμενε να διασφαλιστεί, όπως επιβάλλει και η συνταγματική επιταγή, η δυνατότητα όλων των Ελλήνων του εξωτερικού να συμμετέχουν στην πολιτική ζωή της χώρας.

Για αυτό το λόγο, όχι μόνο εξειδικεύσαμε την αρχική πρόβλεψη στην αναθεώρηση, αλλά και φροντίσαμε να καταρτιστεί συγκεκριμένη πρόταση νόμου στη Βουλή, το προσχέδιο νόμου που είχε καταρτίσει η Επιτροπή του άρθρου 256 του ν. 4555/2018, στην οποία συμμετείχαν ειδικοί επιστήμονες από όλο το πολιτικό φάσμα, καθώς και τα επιτελικά υπηρεσιακά στελέχη των συναρμόδιων Υπουργείων Εσωτερικών και Εξωτερικών.

Η πρωτοβουλία της τότε κυβέρνησής μας για τη συγκρότηση της εν λόγω Επιτροπής και η – κατά γενική ομολογία – άψογη λειτουργία της, αποτέλεσε την πρώτη προσπάθεια συγκροτημένης, αντικειμενικής και σφαιρικής προσέγγισης του θέματος, γεγονός που αποδεικνύει την ουσιαστική βούληση του ΣΥΡΙΖΑ, τόσο ως κυβέρνησης όσο και ως αντιπολίτευσης πλέον, να βρεθεί λύση στο συγκεκριμένο θέμα, που χρονίζει, και βεβαίως η λύση να μην είναι ανεύθυνη και επικοινωνιακή και να στοχεύει μόνο στη μικροκομματική πλειοδοσία.

Γι αυτό θέλω να υπενθυμίσω ότι η συγκρότηση της εν λόγω Επιτροπής έλαβε στη Βουλή ευρύτατη διακομματική στήριξη, με τις θετικές ψήφους των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, του ΚΚΕ και των ΑΝΕΛ, καθώς και την ανοχή («παρών») του Ποταμιού.

Ποια ήταν τα βασικά σημεία πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ:

1) Η δυνατότητα άσκησης του εκλογικού δικαιώματος από το εξωτερικό θα αφορά όλους τους Έλληνες πολίτες/εκλογείς, με την προϋπόθεση της εγγραφής τους στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εξωτερικού.

2) Το εκλογικό δικαίωμα των συγκεκριμένων εκλογέων θα ασκείται αυτοπροσώπως σε ειδικά εκλογικά τμήματα εξωτερικού, που θα δημιουργούνται στις έδρες των ελληνικών διπλωματικών αρχών και οπουδήποτε αλλού συγκεντρώνεται επαρκής αριθμός εκλογέων.

3) Οι εκλογείς του εξωτερικού θα ψηφίζουν για τους συνδυασμούς Επικρατείας των κομμάτων για έναν ορισμένο αριθμό εδρών που θα καθορίζεται αποκλειστικά με βάση τις ψήφους του εξωτερικού και θα κυμαίνεται μεταξύ τριών (3) και δώδεκα (12), ανάλογα με τον αριθμό των εκλογέων που θα εγγράφονται σε κάθε εκλογική διαδικασία στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους εξωτερικού.

Το σχέδιο νόμου όμως, που κατατέθηκε από την Κυβέρνηση, δεν ανταποκρινόταν στην ανάγκη να κατοχυρωθεί το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι των Ελλήνων του εξωτερικού, με μία διαδικασία αποτελεσματική και διαφανή.

Παρά ταύτα δεχθήκαμε κι εμείς να συζητήσουμε επί της πρότασης της Ν.Δ., θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις αρχής και με προαπαιτούμενο ότι η όποια νομοθετική πρόταση θα έχει την αναγκαία συνταγματική υποδοχή,μέσω της αναθεώρησης του Συντάγματος. Κι αυτό, αν και με παραλείψεις, έγινε, με την προσθήκη της παρ. 4 στο άρθρο 54

Όπως επίσης στο πλαίσιο του διαλόγου που ακολούθησε, η Ν.Δ. εγκατέλειψε την αρχική θέση της περί επιστολικής ψήφου χωρίς προϋποθέσεις και υιοθέτησε ως βάση συζήτησης τη θέση του Κ.Κ.Ε., με την οποία κι εμείς ήδη είχαμε συμφωνήσει.

Επιμείναμε ιδιαίτερα στη θέσπιση καθαρών κριτηρίων για το ποιος έχει δικαίωμα ψήφου, γιατί διαφορετικά θα αλλοιωνόταν σε μεγάλο βαθμό η λαϊκή ετυμηγορία, θέση την οποία εξέφρασαν και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης .

Η πρόταση νόμου του ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή υιοθετεί πλήρως τις απόψεις που έχουν διατυπωθεί από όλους τους θεσμικά αρμόδιους εθνικούς και διεθνείς φορείς και ειδικά του Συμβουλίου του Απόδημου Ελληνισμού.

Εμείς, είπαμε, ότι θέλουμε οι απόδημοι, οι Έλληνες του εξωτερικού, να έχουν φωνή, ψήφο και δικαίωμα αυτοτελούς εκπροσώπησης. Κι αυτό δεν το ακούσατε μόνο από εμάς. Το ακούσατε και από άλλες πλευρές της αίθουσας.

Έχουμε χρόνο ακόμη. Πιστεύουμε ότι το τέλος μπορούμε να φτάσουμε σε ένα καλό αποτέλεσμα, που θα το ψηφίσουν όλες οι πτέρυγες τηs Βουλής.

Το χρωστάμε στους απόδημους συμπατριώτες μας.”


Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

Β. Αποστόλου: Παραδώσαμε ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για τη λεκάνη απορροής του Ασωπού ποταμού Βοιωτίας

Χαλκίδα, 6/12/2019


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Παρέμβαση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου στην εκδήλωση του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ για την ίδρυση Εταιρείας Διοίκησης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου Οινοφύτων Ασωπού Βοιωτίας: 

“ Τον Ιούλιο του 2017 στο αναπτυξιακό συνέδριο της Στερεάς Ελλάδας, στη Λαμία, ο τότε ο Πρωθυπουργός, ο Αλέξης ο Τσίπρας είχε πει για την ευρύτερη περιοχή των Οινοφύτων:¨Η άτυπη υπερσυγκέντρωση βιομηχανικών δραστηριοτήτων στον άξονα Οινόφυτα -Χαλκίδα – Θήβα, προκάλεσε μια περιβαλλοντική καταστροφή, χωρίς προηγούμενο, την οποία δεσμευόμαστε να αντιμετωπίσουμε. Από την άλλη μεριά έχουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε έναν υπαρκτό βιομηχανικό ιστό, και το αντίστοιχο ανθρώπινο δυναμικό για να δώσουμε στην περιοχή μια νέα βιομηχανική πνοή, με έμφαση στην τεχνολογία, την καινοτομία, την ανταγωνιστικότητα, και την υψηλή προστιθέμενη αξία¨. 

Κι αυτά με τη ρύθμιση που ψηφίσαμε, τον Μάρτιο του 2019, εμείς ως Κυβέρνηση, μπήκαν στη διαδικασία υλοποίησης όχι μόνο με την σύνταξη ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου παρεμβάσεων στη λεκάνη απορροής του Ασωπού ποταμού, αλλά και την ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου Εξυγίανσης της βιομηχανικής περιοχής Οινοφύτων –Σχηματαρίου. 

Ταυτόχρονα βέβαια διασφαλίσαμε και τους απαιτούμενους πόρους για την υλοποίησή του από το ΕΣΠΑ 2014-2020, από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα. Και το θετικότερο όλων είναι ότι αυτό το στρατηγικό σχέδιο προέκυψε ως αποτέλεσμα των διαδικασιών διαβούλευσης με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, το Δήμο Τανάγρας, τον επιχειρηματικό κόσμο και όλους εσάς που συμμετείχατε. 

Ξεκινάτε λοιπόν με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Καλή επιτυχία.”


Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2019

Β. Αποστόλου: Προκλητική η συμπεριφορά Βρούτση και αρνητική η απάντηση για την παράταση των προγραμμάτων δασοπροστασίας.




Αθήνα, 5 Δεκεμβρίου 2019 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 


Συζητήθηκε σήμερα Πέμπτη 5/12/2019 στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση που επανακατέθεσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας Βαγγέλης Αποστόλου, προς τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων με θέμα: «Παράταση της απασχόλησης μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα στην προστασία των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας». 


«Ακούσαμε από τον κ. Υπουργό μια γενικόλογη τοποθέτηση για την ανεργία. Η ερώτησή μου είναι συγκεκριμένη και περιμένει επί εβδομάδες συγκεκριμένη απάντηση. 

Ένα από τα βήματα που κάναμε εμείς για τη δασοπροστασία, όταν κυβερνούσαμε ήταν, πέραν της αύξησης της χρηματοδότησης της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών και η προώθησή της, μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα του ΟΑΕΔ, που θα εποπτευόταν από τις δασικές αρχές.

Έτσι τον Αύγουστο του 2018 έγινε η πρόσληψη 5.066 ανέργων για 8 μήνες, μετατρέποντας ουσιαστικά και την ανεργία τους σε εργασία και εξειδίκευση. 

Η πορεία έδειξε ότι το πρόγραμμα είχε καλή εφαρμογή και κυρίως μεγάλη χρησιμότητα. Γι αυτό και πριν τη λήξη της σύμβασης απασχόλησης την τροποποιήσαμε το Μάρτιο του 2019, ώστε μετά το πέρας της πρώτης οκτάμηνης απασχόλησης, οι ωφελούμενοι εργαζόμενοι να συνεχίσουν να απασχολούνται για επιπλέον οκτώ (8) μήνες. 

Ήδη οι συμβάσεις η μία μετά την άλλη λήγουν και σε λίγο όλοι θα βρεθούν στο δρόμο, παρότι ο Υφυπουργός Εργασίας, ο κ. Μηταράκης απαντώντας πριν ένα μήνα σε ανάλογη ερώτησή μου άφησε ανοιχτό το θέμα. 

Κύριε Υπουργέ ασφαλώς και γνωρίζετε ότι στο προαναφερθέν πρόγραμμα εντάχθηκε και η προτεραιότητα της απόκτησης δεξιοτήτων των απασχολουμένων, δηλαδή οι δασικές αρχές έχουν την υποχρέωση, με τη λήξη του προγράμματος, να χορηγήσουν στους απασχολούμενους βεβαίωση της ικανότητάς τους να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του επαγγέλματος του δασεργάτη. 

Αμφιβάλω όμως αν το Υπουργείο Περιβάλλοντος σας έχει ενημερώσει ότι, οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, μπορούν να αξιοποιηθούν γιατί καλύπτουν διαχρονικές ανάγκες πρόληψης, στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. 

Πόσο μάλλον όταν προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες. 

Γι αυτό και σας ερωτώ γιατί δε συνεχίζετε τη συγκεκριμένη δράση παρατείνοντας το πρόγραμμα ώστε και τις υποχρεώσεις του για την εξειδίκευση των απασχολούμενων να εκπληρώσετε, αλλά και στη πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, που έχει απόλυτη ανάγκη το Υπουργείο Περιβάλλοντος, να συμβάλλετε; 

Απάντηση Υπουργού Εργασίας κ. Βρούτση: ΘΑ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΜΟΥ

Στη δευτερολογία του ο κ. Αποστόλου στηλίτευσε τη συμπεριφορά του κ. Βρούτση, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια πρωτόγνωρη διαδικασία στη διενέργεια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, να στερείται ο ερωτών βουλευτής το δικαίωμα της τοποθέτησης στην απάντηση του Υπουργού, για την οποία και ερωτήθηκε. Προβλέποντας την αρνητική απάντηση ο κ.Αποστόλου είπε: “Τινάζετε στον αέρα όλη την προσπάθεια για την υπεράσπιση της πρόληψης, ως το βασικότερο εργαλείο του δασικού οικοσυστήματος της χώρας μας, γιατί δεν έχει υλοποιηθεί η συμβατική υποχρέωση για τη χορήγηση βεβαίωσης επιδεξιότητας στους εκπαιδευθέντες, δηλαδή ο χαρακτηρισμός τους ως δασεργάτες. Απαιτείται κι άλλος χρόνος και συγκεκριμένα σεμινάρια. 

Τον Απρίλιο του 2020, που ξεκινά η υλοποίηση των αντιπυρικών σχεδίων που οι δασικές υπηρεσίες από την ώρα που επανήλθαν στη δασοπυρόσβεση οφείλουν να εφαρμόσουν, δε θα έχουν το απαραίτητο προσωπικό γι αυτή τη δουλειά κι ούτε μπορούν να την αναθέσουν σε άλλου, όταν αυτούς που επί τόσο καιρό εκπαίδευαν για το σκοπό αυτό δεν θα τους έχουν διαθέσιμους. 

Έχετε συνεννοηθεί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, που πρόσφατα δεσμεύτηκε ότι θα επανεξετάσει μερικές πτυχές της δασοπυρόσβεσης; 

Χωρίς τους συγκεκριμένους εργαζόμενους, αλλά και όλους όσους έχουν σχέση ζωής με το δάσος, υλοτόμους, κτηνοτρόφους, αγρότες, ρετσινάδες, πρόληψη δεν μπορεί να υπάρξει. 

Ακόμη και να προχωρήσετε, με την έναρξη της νέας αντιπυρικής περιόδου στην προκήρυξη νέου προγράμματος για τον ίδιο σκοπό κάνετε μεγάλο λάθος, όχι μόνο γιατί δεν ολοκληρώσατε και δεν αξιολογήσατε το προηγούμενο , αλλά και γιατί στέλνετε στα σπίτια εκείνους τους ανθρώπους που κατά τεκμήριο θα είναι απαραίτητοι. 

Και θα χετε ευθύνες, γι αυτό. 

Τώρα γιατί αλλάξατε ρότα; Θέλετε να βάλετε όπως διαρρέεται δικούς σας ανθρώπους; 

Τι θα προβλεφθεί και πως για τους απολυμένους που έχουν τη κατάρτιση, αλλά δεν έχουν την πιστοποίηση γιατί δεν ολοκληρώσατε το πρόγραμμα; 

Μήπως τελικά η μείωση το 2020, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό κατά 83 εκατ. ευρώ των δαπανών του ΟΑΕΔ για προγράμματα απασχόλησης έχει ως θύματα αυτούς τους ανθρώπους που τόσο ανάγκη τους έχουμε; 

Παρατείνετε τουλάχιστον για τέσσερις μήνες το πρόγραμμα όπως είχατε δεσμευτεί τόσο με τον κ. Μηταράκης, όσο και με διαρροές του ΟΑΕΔ.». 

Τελική απάντηση του Υπουργού Εργασίας κ.Βρούτση: Δε θα παραταθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα!!

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

Βαγγέλης Αποστόλου: Επιτέλους θα απαντήσει η Κυβέρνηση για την απασχόληση των δασεργατών;


Αθήνα, 3/12/2019 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επανακατάθεση της επίκαιρης ερώτησης για τη Δασοπυρόσβεση. 


Δήλωση του Βαγγέλη Αποστόλου, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας, με αφορμή την επανακατάθεση για συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης Ερώτησής του για την παράταση της απασχόλησης, μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα του ΟΑΕΔ,στην προστασία των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας: 

“Επανακαταθέτω τη συγκεκριμένη Επίκαιρη Ερώτηση γιατί πιστεύω ότι πρέπει να συνεχιστεί η απασχόληση των εργαζόμενων στο πρόγραμμα δασοπροστασίας του ΟΑΕΔ, όχι μόνο για να ολοκληρωθεί με τη χορήγηση πιστοποιητικού δεξιότητας στις δασικές εργασίες, αλλά και γιατί καλύπτουν διαχρονικές ανάγκες πρόληψης και διαχείρισης των δασών. Πιστεύω ότι αυτή τη φορά θα δοθεί απάντηση στην αγωνία των εργαζόμενων “

Επίκαιρη Ερώτηση: «Παράταση της απασχόλησης μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα στην προστασία των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας».

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019

Βαγγέλης Αποστόλου: Στην κλιμάκωση της Τουρκίας απαντάμε άμεσα με παρέμβαση σε ΟΗΕ και διεθνή φόρα και πιέζουμε τη Λιβύη μέσω της Ε.Ε.

Αθήνα, 1/12/2019 



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




O βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργός Βαγγέλη Αποστόλου, στην εκπομπή της ΕΡΤ1 “Μαζί το Σαββατοκύριακο” με με τον Γιάννη Σκάλκο και την Βούλα Μαλλά, την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 2019, σχετικά με τις προκλήσεις Ερντογάν, την αστυνομική βία και τη νησιωτικότητα. 

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη: 

Κύριε Αποστόλου επειδή και ο σημερινός Πρωθυπουργός αλλά και ο τέως, ο κ. Τσίπρας, ο Πρόεδρος σας, επιχείρησαν και επιχειρούν να διατηρούν ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με τον Ταγίπ Ερντογάν, τελικά επικρατεί μια αίσθηση ότι η Ελλάδα συνεχώς επιδιώκει την καλή γειτονία αλλά ο κ. Ερντογάν δεν ανταποκρίνεται σ αυτά τα καλέσματα και σ αυτά τα κελεύσματα.

Ιδιαίτερα η τελευταία πρόκληση της Τουρκίας δείχνει ότι θέλει να κλιμακώσει την κατάσταση και κυρίως θέλει να δημιουργήσει μια πραγματικότητα ευρύτερα στην περιοχή μας στηριζόμενη σε παράνομες ενέργειες. Άρα λοιπόν από τη δική μας πλευρά πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει μια αντίδραση και βεβαίως πιέζοντας την Ε.Ε., θα σας έλεγα να φτάσουμε μέχρι τον Ο.Η.Ε, σε όλα τα φόρα .

Πρέπει επίσης να υπάρξει μια άμεση παρέμβαση από πλευράς της χώρας μας και ιδιαίτερα προς τη Λιβύη , επειδή είναι μια τρίτη χώρα, η οποία συμμετέχει σ αυτή τη διαδικασία. Καλό θα είναι αύριο κιόλας η Ε.Ε. να στείλει ένα μήνυμα στη Λιβύη και να την πιέσει γιατί όχι μόνο είναι παράνομη η ενέργειά της αλλά θα έχει κι άλλες επιπτώσεις στις σχέσεις της Λιβύης με την Ε.Ε.. Η Ε.Ε. με την Τουρκία, έχει κι ένα παρελθόν, παρόλες τις αποφάσεις που έχουν παρθεί για συγκεκριμένα μέτρα, δείχνει ότι δεν προχωράει πέραν της λεκτικής της παρέμβασης,.

Άρα λοιπόν πρέπει να πιέσουμε την κατάσταση, να μη δημιουργηθούν καταστάσεις που οι Τούρκοι επιδιώκουν είτε με τις έρευνές τους είτε με την παρέμβαση τους με γεωτρήσεις κτλ, σε χώρους που όλοι, και το Διεθνές Δίκαιο, δείχνουν ότι εμείς είμαστε που ζητάμε την εφαρμογή των νόμιμων προϋποθέσεων. 

Κύριε Αποστόλου, έχω την εντύπωση, διορθώστε με αν κάνω λάθος, ότι υπάρχει μια διφορούμενη στάση από το ΣΥΡΙΖΑ το τελευταίο διάστημα, ότι πρέπει να υπάρχει λειτουργία μεν του ακαδημαϊκού ιδρύματος, σαφέστατα, από την άλλη δε μπορεί να ασκείται και αστυνομική βία, δε μπορώ να καταλάβω πως θα υπάρξει αυτή η ισορροπία όταν τα φαινόμενα είναι δυναμικά.

Για τη λειτουργία του Πανεπιστημίου καθ' ύλην αρμόδια είναι η Σύγκλητος, είναι η Διοίκηση του Πανεπιστημίου,. Απο κει και πέρα αυτό που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες, από τα επεισόδια στην ΑΣΣΟΕ μέχρι τα πρόσφατα , έχουμε μια κλιμάκωση από πλευράς των αστυνομικών δυνάμεων. Στην αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων συμφωνώ κι εγώ ότι ξεφεύγει των ορίων.

Άρα θα πρέπει οπωσδήποτε αυτή η επιθετική παρέμβαση να φύγει από τη μέση γιατί δεν προσφέρει τίποτα, απλώς οξύνει τα πράγματα. Από κει και πέρα, βεβαίως και διαφωνώ γι αυτά που είπατε ότι πήγαν στο σπίτι του κ. Χρυσοχοϊδη, όπως και διαφωνώ και με αυτές τις ανακοινώσεις “σε 15 μέρες...”, τα τελεσίγραφα και όλα αυτά. 

Εκεί όταν ιδιαίτερα θέλεις να εκκενώσεις κτίρια μέσα στα οποία δεν υπάρχουν μόνο αυτοί οι οποίοι παράνομα έχουν καταφύγει εκεί, υπάρχουν κι έχουν στεγαστεί εκεί πρόσφυγες, υπάρχουν παιδιά, υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι κατέφυγαν εκεί για να ζήσουν και να επιβιώσουν. Εκεί οπωσδήποτε χρειάζεται μια εντελώς διαφορετική διαχείριση.

Πρώτα ερευνούμε τι υπάρχει μέσα σ αυτά τα κτίρια, πρέπει πρώτα να διασφαλίσουμε αυτούς τους ανθρώπους και το θέμα της εκκένωσης έρχεται σε δεύτερη μοίρα σε σχέση μ' αυτά. Άρα λοιπόν πρέπει και η αστυνομία να καταλάβει ότι η ανθρώπινη πλευρά στη διαχείριση αυτών των καταστάσεων νάναι βασικό σημείο στη λειτουργία της.

Ένα σχόλιο για το τι κάνετε για να ενισχύσουμε τα νησιά μας;

Στην πρόσφατη αναθεώρηση του Συντάγματος είχαμε καταθέσει ερμηνευτική δήλωση ιδιαίτερα στη νησιωτικότητα, όπου οπωσδήποτε και το θέμα της μείωσης του Φ.Π.Α. αλλά και γενικότερα της ανάδειξης της νησιωτικότητας ως ένα βασικό σημείο για τη στήριξη των νησιών. Νομίζω πως είναι η ώρα, έστω κι αν δεν έγινε δεκτή η δήλωσή μας στη συνταγματική αναθεώρηση, να γίνει.

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019

Β.Αποστόλου: Ανατρέψαμε τις επιζήμιες επιπτώσεις στα αγροτικά μας προϊόντα των Συμφωνιών της Ε.Ε. που είχαμε κληρονομήσει.



Αθήνα, 29 Νοεμβρίου 2019 



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Τοποθέτηση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, στην κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων με τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Οι Εμπορικές σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τρίτες χώρες»

“Κύριε πρόεδρε, παρακαλώ μια μικρή ανοχή, δεδομένου ότι επί της υπουργικής μου θητείας ασχολήθηκα πάρα πολύ με τις συγκεκριμένες εμπορικές συμφωνίες. Αυτό που θέλω να πω καταρχήν, είναι ένα σχόλιο για την πρόσφατη ένταξη της φέτας και των άλλων αγροτικών προϊόντων στις προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις στη διμερή συμφωνία με την Κίνα. 

Δεν ήρθε τυχαία. Ήρθε, γιατί έχει γίνει μια μεγάλη προσπάθεια τα τελευταία χρόνια,. Και ουσιαστικά στην τελευταία της φάση που ξεκίνησε το 2017, όταν πείστηκε η ευρωπαϊκή επιτροπή επιτέλους να εντάξει τα συγκεκριμένα προϊόντα στα προστατευόμενα από την ίδια. Γιατί δεν υπήρχε προηγούμενα στις συμφωνίες με τις τρίτες χώρες προστασία. 

Άρα λοιπόν, δώσαμε πολλές μάχες και επειδή στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχουν και άλλα ζητήματα, ιδιαίτερα με αυτή την διμερή συμφωνία έχουν σχέση και οι εμπορικές ονομασίες.Είναι πάρα πολύ σοβαρό το ζήτημα. Τι θα γίνει με τις σχέσεις της συγκεκριμένης χώρας με τις Ηνωμένες πολιτείες της Αμερικής, οι οποίες δεν συζητούν τη κατάργηση των εμπορικών σημάτων. 

Από κει και πέρα, εμείς θα πούμε περισσότερα, όταν πάρουμε και το συγκεκριμένο κείμενο της συμφωνίας. Ακόμα, δεν το έχουμε πάρει στα χέρια μας. 

Αγαπητοί συνάδελφοι, στις συμφωνίες που συνάπτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τρίτες χώρες-, οι οποίες βεβαίως είναι εμπορικές και με μεγάλο αντικείμενο-, αυτό όμως που ενδιαφέρει εμάς και δώσαμε ιδιαίτερο βάρος, είναι η προστασία των προϊόντων ονομασίας προέλευσης και γεωγραφικής ένδειξης της χώρας μας, γιατί εκεί ουσιαστικά έχουμε δυνατότητες να έχουμε μία συμμετοχή σε αυτές τις εμπορικές διαδικασίες. 

Το ζήτημα λοιπόν πρωτίστως είναι αν οι χώρες με τις οποίες έρχεται σε συμφωνία η ευρωπαϊκή επιτροπή τηρούν αυτές τις δεσμεύσεις, όπως κι αν τις τηρούν ταυτόχρονα και τα κράτη μέλη της Ε.Ε. 

Το λέω αυτό διότι- ξέρετε, κύριε Υπουργέ- πρόσφατα είχαμε ένα μεγάλο πρόβλημα με την Τσεχία. Μετά από πολλές προσπάθειες καταφέραμε να αποσύρει την χρήση του όρου «ελληνικό γιαούρτι». Έχουμε εδώ και πολλά χρόνια με τη Δανία, η οποία ονοματίζει «φέτα» το λευκό τυρί που παράγει από αγελαδινό γάλα και το στέλνει σε ξένες χώρες. 

Τρόμαξε η ευρωπαϊκή επιτροπή να παραπέμψει την Δανία στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Δηλαδή, δεν έρχονται αυτά τυχαία. Έρχονται μετά από μεγάλες προσπάθειες. 

Εμείς λοιπόν, θέλω να σταθώ ιδιαίτερα σε δύο συμφωνίες. Την συμφωνία με τη νότια Αφρική και τον Καναδά, οι οποίες δείχνουν τη προσπάθεια που έχει γίνει, διότι στην αρχή που είχαν συναφθεί , το 2014 ήταν καταστροφικές. 

Πού βρισκόμαστε σήμερα; Μπορούμε να διορθώσουμε καταστάσεις; 

Γιατί, στις συγκεκριμένες ιδιαίτερα συμφωνίες, το 2014 είχε ολοκληρωθεί ουσιαστικά η σημαντικότερη φάση. Μάλιστα, η συμφωνία του Καναδά, ήταν μια συμφωνία η οποία ολοκληρώθηκε στη συνάντηση κορυφής, η οποία έγινε στην Οτάβα του Καναδά. Συμμετείχαν πολλοί από την ευρωπαϊκή επιτροπή και βεβαίως ιδιαίτερα δύο πρωθυπουργοί, ο πρωθυπουργός του Καναδά και ο Έλληνας πρωθυπουργός, γιατί προεδρεύαμε εκείνη την περίοδο στην ευρωπαϊκή επιτροπή. Αυτή λοιπόν η συμφωνία σχεδόν είχε κλείσει. 

Εμείς λοιπόν τι κάναμε για να μπορέσουμε να ανατρέψουμε τις αρνητικές καταστάσεις. Επιμέναμε ιδιαίτερα για πάρα πολύ καιρό, ότι δεν είναι δυνατόν να μην εντάξει η ευρωπαϊκή επιτροπή όλα τα ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα μας στα προστατευόμενα. 

Ταυτόχρονα, δεν θέλαμε, με τίποτα, αυτό που υπήρχε στις Συμφωνίες Αφρικής και Καναδά. Να πάρουμε για παράδειγμα τη Φέτα. Σύμφωνα με τις Συμφωνίες, τον όρο «Φέτα» που τους δόθηκε για το μεταβατικό χρόνο θα τον κρατούσαν στο διηνεκές. 

Θα τον κρατούσαν με τη συγκεκριμένη συμφωνία, γιατί θα χρησιμοποιούσαν τον όρο «τύπου Φέτα», «στυλ Φέτα». Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι αυτό το πράγμα ήταν ολέθριο. Διότι, ουσιαστικά, θα συνέχιζαν τη σημερινή κατάσταση. 

Αυτό που με επιμονή και σκληρές διαπραγματεύσεις προσπαθήσαμε να πετύχουμε, ιδιαίτερα με τον Επίτροπο Χόγκαν που είχαμε συναντήσει πάρα πολλές φορές , ήταν η απαγόρευση της χρήσης του όρου φέτα , τονίζοντας ότι ούτε η ελληνική κοινωνία, ούτε το ελληνικό Κοινοβούλιο μπορεί να ανεχθεί τέτοιες συμφωνίες. 

Εκεί, λοιπόν, δεσμεύθηκε. Και όντως, υπάρχει παράρτημα στις συγκεκριμένες Συμφωνίες, όπου μέσα στο μεταβατικό χρόνο - καθώς σε όλες τις συμφωνίες υπάρχει ένα μεταβατικό στάδιο για να συμμορφωθούν - θα έχουν προχωρήσει τέτοιες διαδικασίες, , ώστε ο όρος «Φέτα» να μην χρησιμοποιηθεί μετά τα πέντε χρόνια. Διότι, αυτό που άφηναν ανοικτό ήταν ότι όσοι μπαίνουν τώρα να λένε «Φέτα Νότιας Αφρικής» ή «Φέτα Καναδά», από αιγοπρόβειο, βεβαίως, γάλα. Αλλά, αυτό, πάλι, θα κατέληγε σε αυτό που είπαμε, να μην χρησιμοποιηθεί ο όρος «Φέτα». 

Αυτή, λοιπόν, η Συμφωνία έχει συγκεκριμένο παράρτημα και αυτό που επιμένουμε, από δω και πέρα, είναι ότι αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο, για όλες τις συμφωνίες . Να μην κάνουμε πίσω από αυτό. Και ιδιαίτερα, επειδή οι συγκεκριμένες Συμφωνίες δεν έχουν ολοκληρωθεί ως διαδικασίες. 

Προσωρινή είναι η απόφαση που υπάρχει για την υλοποίηση της συμφωνίας . Οι κυρώσεις γίνονται αυτήν την περίοδο και για τον Καναδά και για τη Νότια Αφρική. Και μιλάμε για τις κυρώσεις από τα εθνικά Κοινοβούλια. 

Έχουμε, λοιπόν, αυτήν τη διαδρομή. Έχουμε πάρει αυτά που τα θεωρούμε επιτυχία. Ξεφύγαμε, κατά κάποιο τρόπο. Είναι η ώρα για να επιμείνουμε ιδιαίτερα. 

Κύριε Υπουργέ, πραγματικά πρέπει και εσείς να βοηθήσετε, διότι είχαμε μεγάλο πρόβλημα. Η αδυναμία του Υπουργείου Εξωτερικών, επειδή δεν είχε εμπορικούς ακολούθους, για να έχουμε μια συνεννόηση, ήταν μεγάλο πρόβλημα. 

Πάρτε, για παράδειγμα, τώρα, αυτό που συνέβη με την Ιαπωνία. Επί ένα χρόνο, δεν ξέραμε ότι ο Πρέσβης στην Ιαπωνία είχε ήδη υπογράψει και είχε παραχωρήσει τη χρήση του ονόματος «ελληνικό γιαούρτι», χωρίς να έχει συνεννοηθεί με κανέναν. Έτσι, τουλάχιστον, φάνηκε. Και είναι ένα θέμα που -με την Ιαπωνία, μια και το συζητάμε τώρα, δεν είναι εύκολες οι ανατροπές. Πόσο μάλλον όταν τεράστιες ποσότητες τέτοιου γιαουρτιού φεύγουν από την Ιαπωνία για να πάνε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Πρέπει να το δείτε. Είναι πάρα πολύ σοβαρό το θέμα. 

Άρα, λοιπόν, έχοντας εμείς αυτήν την πορεία, έχοντας αυτές τις δεσμεύσεις, χρειάζεται, στο μεταβατικό χρόνο -δηλαδή, μέχρι το 2022 που είναι το περιθώριο για να προσαρμοστούν όλοι -, να γίνει δουλειά. Χρειάζεται πολλή δουλειά. 

Και βεβαίως, είχε δίκιο η κυρία Ασημακοπούλου όσον αφορά στον Επίτροπο Χόγκαν. Η χώρα μας είχε μια καλή αντιμετώπιση. Και επειδή, τώρα παίρνει το χαρτοφυλάκιο του Εμπορίου και θα συνεχίσει ο ίδιος να ασχολείται, πρέπει να επιμείνουμε. Διότι, η συγκεκριμένη δέσμευση ήταν και δική του , αλλά και της Επιτρόπου Εμπορίου κυρίας Μάλμστρομ. 

Έχουμε, λοιπόν, δύο χρόνια μπροστά μας να το δουλέψουμε. Και βεβαίως, έχουμε και το μεγάλο όπλο της κύρωσης από την ελληνική Βουλή. Ιδού το ερώτημα: Τι κάνουμε; Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να δούμε. 

Γιατί, δεν είναι ότι έχουμε το προϊόν, τη Φέτα, το οποίο πραγματικά είναι εμβληματικό για μας. Αλλά, είναι ότι έχουμε Π.Ο.Π. προϊόντα, τα οποία είναι όντως ανταγωνιστικά, κυρίως από την ποιότητα που έχουν και πρέπει οπωσδήποτε να τα βοηθήσουμε. 

Δεύτερη παρέμβαση: Επειδή, η κυρία Σακοράφα και ο κύριος Βλάχος, αναφέρθηκαν στην ανάγκη να προστατευθούν τα δικά μας προϊόντα, θα ήθελα να τους ενημερώσω ό,τι υπάρχει ρύθμιση συγκεκριμένη για τα γαλακτοκομικά αλλά και για τα προϊόντα κρέατος, όπου για μεν τα γαλακτοκομικά είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται στην συσκευασία και ήδη εφαρμόζεται η χώρα άλμεξης, είτε είναι ως χώρα η Ελλάδα, είτε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών. Οπότε, ο καταναλωτής, ουσιαστικά, έχει ενημερωθεί. 

Επίσης, το ίδιο που ισχύει για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ισχύει και για τα προϊόντα κρέατος, όπου συγκεκριμένη ένδειξη αναφέρει τη χώρα προέλευσης του κρέατος ως πρώτη ύλη . Το τονίζουμε, ιδιαίτερα, ως πρώτη ύλη. 

Άρα, λοιπόν, αυτό που είναι ένα θέμα, είναι το κατά πόσον εφαρμόζεται ή όχι. 

Ένα ακόμη θέμα αρκετά σημαντικό, είναι, ότι βρίσκονται πάρα πολλές συμφωνίες σε εξέλιξη. Για παράδειγμα, η Συμφωνία με το Βιετνάμ. Επειδή δεν υπάρχει ενδιαφέρον, από τους καταναλωτές Βιετναμέζους για ένα συγκεκριμένο ελληνικό προϊόν, εκεί η Συμφωνία είναι εύκολη και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, συμφωνούν όλοι. 

Όμως σε χώρες όπου ιδιαίτερα το ελληνικό στοιχείο έχει έντονη παρουσία, εκεί δημιουργούνται τα μεγάλα προβλήματα, γιατί υπάρχουν καταναλωτές οι οποίοι θέλουν να καταναλώνουν ελληνικά προϊόντα και γι' αυτό έχουμε αυτές τις επιχειρήσεις παραπλάνησης, π.χ. για το ελληνικό γιαούρτι όπου επιμένουν ότι είναι τρόπος παρασκευής. Δεν είναι τρόπος παρασκευής, αλλά είναι παραπλάνηση του καταναλωτή, διότι όταν αναγράφει ελληνικό γιαούρτι, ο καταναλωτής σκέφτεται ότι αυτό το γιαούρτι είναι από την Ελλάδα και έχει πρώτη ύλη το ελληνικό γάλα, δηλαδή, όλες οι πρώτες ύλες από την Ελλάδα. 

Εγώ, πιστεύω, ότι εκεί είναι τα μεγάλα ζητήματα που πρέπει να δούμε . 

Τρίτη παρέμβαση: Κύριε Υπουργέ, αυτό που διαβάσατε ήταν ένα μέρος από τη δήλωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχει ενταχθεί στα πρακτικά της συζήτησης και της συμφωνίας με το Καναδά . Σε επόμενη σειρά αναφέρεται ρητά, ότι στο μεταβατικό χρόνο θα υπάρξει πλήρης προστασία τελικά στα ελληνικά προϊόντα, στη Συμφωνία με τον Καναδά 

Αυτό, βεβαίως, προϋποθέτει διαδικασίες από σας, από εμάς, από τον Ευρωπαίο Επίτροπο για να αναγκαστεί ουσιαστικά ο Καναδάς αυτή τη δέσμευση να την εφαρμόσει. 

Και το λέω αυτό, διότι έχουμε μπροστά μας και άλλα δύο χρόνια, έχουμε και την κύρωση της συγκεκριμένης προσωρινής συμφωνίας από το ελληνικό κοινοβούλιο, άρα λοιπόν έχουμε δύο όπλα τα οποία πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε. Είναι πάρα πολύ κρίσιμη η στιγμή, γιατί αν χάσουμε αυτό και ο όρος «φέτα» πλέον με αυτά που είπατε υπάρχει, είναι ότι σε μια αγορά που έχει τεράστιες προοπτικές τελείωσε το ζήτημα, το χάσαμε, αλλά το θέμα είναι ότι θα το χάσουμε και στις επόμενες συμφωνίες. Και εκεί είναι τεράστιο το πρόβλημα. Άρα, λοιπόν, έχουμε μπροστά μας δυνατότητες. 

Όσον αφορά το γιαούρτι που είπατε, όντως είναι ένα άλλο θέμα, αλλά όμως εκεί πέρα μπαίνει το ζήτημα της παραπλάνησης του καταναλωτή. Διότι αυτό που επιχειρεί η Τσεχία και η Ιαπωνία στη προκείμενη περίπτωση είναι αυτός που θα πάει να αγοράσει να νομίζει ότι είναι ελληνικό αυτό που αγοράζει, ενώ δεν είναι ελληνικό. Εκεί εξάλλου και τη δική την κερδίσαμε στην Τσεχία, κάτι ανάλογο πρέπει να κάνουμε και στην Ιαπωνία, διότι μου είναι αδιανόητο αυτό το πράγμα που έχει συμβεί. 

Πάντως, προσέξτε ειδικά το θέμα της φέτας, γιατί; Ήθελε τότε εκείνη την περίοδο να προχωρήσει τη προσωρινή συμφωνία με τον Καναδά και πιεστήκαμε όλοι τα μέλη του συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας και ο μόνος που αντιδρούσε ήμουν εγώ και επέμενα ότι δεν περνάει στην ελληνική κοινωνία, δεν περνάει στο ελληνικό κοινοβούλιο. Και έγινε μια, καταλαβαίνετε, διαπραγμάτευση πάρα πολύ σκληρή για να φτάσουμε σ' αυτή τη δήλωση την οποία πρέπει να την φυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού." 




Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

Β. Αποστόλου: Ανοίγουν το δρόμο για το ξεπούλημα της ΔΕΗ και των δικτύων, αλλά και τη δημιουργία εργαζόμενων δύο ταχυτήτων

Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2019 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Ομιλία του βουλευτή Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σ/ν Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Απελευθέρωση αγοράς ενέργειας, εκσυγχρονισμός της ΔΕΗ, ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και στήριξη των ΑΠΕ». 

«Κύριοι συνάδελφοι, η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού από την ίδρυσή της αναγνώρισε αυτό που σήμερα οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας αγνοούν, ότι δηλαδή το ηλεκτρικό ρεύμα είναι ένα κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. 

Εσείς βέβαια στα πλαίσια της ανάπτυξης, μέσω των ιδιωτικοποιήσεων, έχετε αναγάγει το ξεπούλημα ως τοτέμ. Όμως, σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν πρωτοπορήσει στην ιδιωτικοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας το κόστος της συνεχούς 24ωρης παροχής ρεύματος είναι δυσβάσταχτο για ένα μέρος του πληθυσμού που επιλέγει πλέον να μην ηλεκτροδοτείται ολόκληρη την ημέρα, αλλά με διακοπές, όπως γινόταν πριν εξήντα χρόνια στη χώρα μας. 

Αυτά επιφυλάσσετε με τις νομοθετικές σας και άλλες ρυθμίσεις για τα ενεργειακά πράγματα της χώρας και ιδιαίτερα για τη ΔΕΗ! 

Βέβαια, ταυτόχρονα, επιτίθεστε και στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων αφού καταργείτε για τους νέους εργαζομένους την επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας. Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου που θα συναφθούν θα διέπονται από τις γενικές διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας και η διαδικασία προσλήψεων προσωπικού δεν θα διενεργείται πλέον από το ΑΣΕΠ. Η προκήρυξη θα αποστέλλεται για έγκριση στο ΑΣΕΠ το οποίο αν δεν απαντήσει εντός δέκα ημερών, τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του. 

Αγνοείτε επίσης, κύριε Υπουργέ, ότι στη ΔΕΗ εργάζονται άτομα με ειδικότητες υψηλής επικινδυνότητας και ότι παρουσιάζονται αυξημένα εργατικά ατυχήματα. Αυτοί οι άνθρωποι εργάζονται νύχτα μέρα, σε όλες τις καιρικές συνθήκες, για να φτάσει το ηλεκτρικό ρεύμα και στο τελευταίο σπίτι της επαρχίας γιατί αποκαθιστούν τη βλάβη σε ελάχιστο χρόνο. Άρα λοιπόν δεν θα πρέπει γι’ αυτούς να έχουμε μία ιδιαίτερη φροντίδα; 

Επίσης, ανοίγετε τον δρόμο και με τις προσλήψεις για να τακτοποιήσετε πολλούς ανθρώπους δικούς σας είτε μέσα από τις διαδικασίες της εθελουσίας εξόδου είτε από τις διαδικασίες των προσλήψεων. Ανοίγετε λοιπόν τον δρόμο και στην ιδιωτικοποίηση –το ξεπούλημα- της ΔΕΗ και των δικτύων αλλά και ιδιαίτερα στην εφαρμογή εργασιακών σχέσεων δύο ταχυτήτων.»

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Β.Αποστόλου: Ο κ. Βρούτσης σφυρίζει αδιάφορα για την απασχόληση των ανέργων στη δασοπροστασία.


Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δήλωση του Βαγγέλη Αποστόλου, βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Εύβοιας,με αφορμή την απουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας από τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησής του στη Βουλή, με θέμα την παράταση της απασχόλησης, μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα, στην προστασία των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας, που είχε προγραμματιστεί για την Πέμπτη 28/11/2019:

"Πριν ένα μήνα ο Υφυπουργός Εργασίας σε ανάλογη ερώτησή μου είχε δεσμευτεί ότι θα αντιμετωπίσει το ζήτημα τις επόμενες ημέρες και πριν τη λήξη της σύμβασης. Δυστυχώς για τους εργαζόμενους όχι μόνο δεν το αντιμετώπισε, αλλά και δεν προσήλθε ο ίδιος, αφήνοντας ουσιαστικά 5.066 άτομα στο δρόμο, αφού σε 2 ημέρες από σήμερα θα έχει λήξει η σύμβαση απασχόλησης όλων.

Αυτό όμως που είναι απαράδεκτο είναι ότι, ενώ παραβρισκόταν στην αίθουσα ο Υπουργός, ο κ. Βρούτσης απαξίωσε να ασχοληθεί με το θέμα επικαλούμενος αναρμοδιότητα !!!

Εμείς επειδή πιστεύουμε ότι πρέπει να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα με τη χορήγηση πιστοποιητικού δεξιότητας στις δασικές εργασίες και ότι μπορούν να αξιοποιηθούν γιατί καλύπτουν διαχρονικές ανάγκες πρόληψης και διαχείρισης των δασών αλλά και γιατί έχοντας αποκτήσει τη συγκεκριμένη πιστοποίηση, η ανάληψη όλων αυτών των εργασιών αποτελεί μονόδρομο για τις δασικές αρχές, πόσο μάλλον όταν προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες.

Θα βρισκόμαστε πάντα κοντά τους και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για τη δικαίωσή τους."

Β. Αποστόλου: Τα καθρεφτάκια δεν ξεγελούν τους αγρότες.


Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2019 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Τοποθέτηση του βουλευτή Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, σχετικά με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε γη υψηλής παραγωγικότητας και την Τροπολογία για την αυτοπαραγωγή ενέργειας των αγροτικών εκμεταλλεύσεων από ΑΠΕ. 


«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμφανίστηκε πριν από λίγο στην Αίθουσα ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και ούτε έναν λόγο δεν είπε για την προστασία της γης υψηλής παραγωγικότητας που πλήττεται από το άρθρο 24. 

Είναι αδιανόητο, κύριε Υπουργέ, αυτό που κάνετε. Είναι αδιανόητο, κύριε Χατζηδάκη, αυτό που κάνετε για τη γη υψηλής παραγωγικότητας, όχι μόνο γιατί πρέπει να προστατεύσουμε αυτές τις εκτάσεις –και όλες τις αγροτικές, θα έλεγα- για λόγους παραγωγικούς, αλλά και γιατί είναι συνδεδεμένες με τις κοινοτικές ενισχύσεις. 

Δεν σας πληροφόρησαν ότι στη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική απειλούμαστε με μειώσεις γιατί παίρνουμε ανά στρέμμα πολύ περισσότερα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Γιατί δεν προτείνατε άλλου χαρακτήρα εδάφη και μάλιστα υποβαθμισμένα, που υπάρχουν πάρα πολλά, για να εγκατασταθούν μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, για τις οποίες όλοι συμφωνούμε; Πρέπει να απαντήσετε ιδιαίτερα στον αγροτικό κόσμο σχετικά με αυτά τα ερωτήματα. 

Όσον αφορά την υπ’ αριθμ. 97/10 τροπολογία που κατέθεσαν οι Βουλευτές και αποδέχτηκε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, πρόκειται για μία επικοινωνιακή και μόνο πρωτοβουλία, αφού αυτή την ώρα εξακολουθούν με δική του ευθύνη να βρίσκονται σε εκκρεμότητα τα σχέδια βελτίωσης, στα οποία έχει ενταχθεί το Πρόγραμμα «Net metering» που αφορά στην αυτοπαραγωγή των αγροτικών εκμεταλλεύσεων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. 

Γι’ αυτή την αυτοπαραγωγή εμείς θεσπίσαμε με τον ν. 4414/2016 ένα ποσοστό μέχρι 20% για όλο τον χρόνο που είναι πέραν αυτού που θα καλύψει τις ανάγκες της εκμετάλλευσης να αγοράζεται με σκοπό να καλύπτει ανάγκες που έχουν σχέση με την επένδυση και τη λειτουργία της μονάδας. 

Ασφαλώς και αν πέρα από αυτές τις ανάγκες υπάρχει ένα περίσσευμα παραγωγής, δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση αυτό να μεταβληθεί σε εισόδημα, αλλά δείτε. Ανεβάζοντας στο 75%, χωρίς να υπάρχουν δεδομένα πάνω στα οποία θα στηρίξουμε αυτή την αύξηση, υπάρχει κίνδυνος σοβαρός να γείρει η δραστηριότητα όχι προς την αγροτική, αλλά προς την παραγωγή ενέργειας. 

Το καταλάβετε και εσείς, κύριε Υπουργέ, πριν από λίγο καταθέτοντας τη σχετική νομοτεχνική βελτίωση, όπου αναφέρεται «χωρίς να προστεθούν νέες μονάδες παραγωγής». Γι’ αυτό σας είπα τι προκαλεί αυτή η συγκεκριμένη ρύθμιση. 

Όμως, με το άρθρο 24 πρέπει να δείτε ότι ως προς τις μονάδες που φέρνετε στη γη υψηλής παραγωγικότητας, που επιτρέπουν να εγκαθίστανται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας 1MW, αυτό θα προκαλέσει τέτοιο ενδιαφέρον που δίπλα που υπάρχει η μονάδα 1KW, αντιλαμβάνεστε ότι πλέον θα στρέψει το ενδιαφέρον προς τα εκεί. 

Άρα λοιπόν θέλω έτσι και κλείνοντας αυτή την παρέμβαση πάνω σε αυτό το κομμάτι να σας ρωτήσω τελικά: Μήπως πίσω από αυτές τις ρυθμίσεις κρύβονται συγκεκριμένα συμφέροντα; Εμείς θα τα δούμε στην πορεία υλοποίησης των σχετικών σχεδίων βελτίωσης αλλά και των επενδύσεων στη γη υψηλής παραγωγικότητας. 

Ένα δεύτερο, είπα προηγούμενα και θα το επαναλάβω: Γιατί δεν περιμένετε την υλοποίηση των σχεδίων βελτίωσης, που και πάλι επαναλαμβάνω δεν έχουν εγκριθεί ακόμη, για να είναι τεκμηριωμένες οι ρυθμίσεις που πραγματικά έχει ανάγκη ο αγροτικός χώρος; Το έχετε αντιληφθεί ότι ενδέχεται να δημιουργήσετε και προβλήματα ανταγωνισμού μεταξύ επενδυτών και μεταξύ αγροτών; 

Άρα λοιπόν αφήστε «τα καθρεφτάκια στους ιθαγενείς», στους αγρότες. Δεν είναι η ώρα τώρα για τέτοιου είδους ρυθμίσεις. Προχωράμε κι εμείς είμαστε εδώ και θα τα παρακολουθούμε.» 

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019

Επίκαιρη Ερώτηση: «Παράταση της απασχόλησης μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα στην προστασία των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας».



Αθήνα, 25 Νοεμβρίου 2019 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ 

Προς τον κ. Υπουργό 
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων 

Στα πλαίσια των προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα του ΟΑΕΔ για την αντιμετώπιση της ανεργίας η προκατοχός σας Υπουργός υλοποίησε από κοινού με τον Υπουργό Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής ένα πρόγραμμα απασχόλησης 5.066 ατόμων στην αντιπυρική προστασία των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας. 

Η συγκεκριμένη δράση ξεκίνησε με την αρ. 84675/23-3-2018 (ΦΕΚ 1510 Β΄) Κοινή τους Υπουργική Απόφαση(ΚΥΑ) για 8 μήνες και συνεχίστηκε με την τροποποίηση της σύμβασης πριν τη λήξη της για άλλους 8 μήνες, με την ΚΥΑ 9.1765/20.03.2019(ΦΕΚ969Β), με τους ίδιους όρους και στις ίδιες θέσεις ανά φορέα και ειδικότητα. 

Ήδη για πολλούς εργαζόμενους η σύμβαση έληξε και το ίδιο φαίνεται θα συμβεί για όλους τους εργαζόμενους, παρότι ο Υφυπουργός Εργασίας απαντώντας πριν ένα μήνα σε ανάλογη ερώτησή μου άφησε ανοιχτό το θέμα. 

Επειδή 
α)στο προαναφερθέν πρόγραμμα εντάχθηκε και η προτεραιότητα της απόκτησης δεξιοτήτων των απασχολουμένων, με ειδικά σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν ανά δασική αρχή, επί σχετικών με το αντικείμενο της απασχόλησής τους θεμάτων, οι δε δασικές αρχές έχουν την υποχρέωση, με τη λήξη του προγράμματος, να χορηγήσουν στους απασχολούμενους όχι μόνο βεβαίωση του χρόνου απασχόλησής τους αλλά και της ικανότητάς τους να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του επαγγέλματος του δασεργάτη και 
β)με την είσοδο της Δασικής Υπηρεσίας στη δασοπυρόσβεση αυξάνονται οι ανάγκες σε εξειδικευμένο προσωπικό και οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι μπορούν να αξιοποιηθούν, εξίσου αποτελεσματικά και μετά τη λήξη της αντιπυρικής περιόδου καθώς τα περισσότερα αντιπυρικά μέτρα λαμβάνονται εκτός της περιόδου αυτής. Πόσο μάλλον όταν προέρχονται από τις τοπικές κοινωνίες και καλύπτουν διαχρονικές ανάγκες πρόληψης των κατά τόπους Δασικών Υπηρεσιών, όχι μόνο πραγματοποιώντας καθαρισμούς και υλοτομίες συσσωρευμένης βιομάζας, αλλά και συμμετέχοντας σε διανοίξεις δρόμων και αντιπυρικών λωρίδων. 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός 
Γιατί δε συνεχίζει τη συγκεκριμένη δράση παρατείνοντας το πρόγραμμα ώστε και τις υποχρεώσεις του για την εξειδίκευση των απασχολούμενων να εκπληρώσουν, αλλά και στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών να προσφέρουν ουσιαστικές υπηρεσίες, που και το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος έχει απόλυτη ανάγκη, όπως επανειλημμένα έχει τονίσει και ο αρμόδιος Υπουργός; 



Ο ερωτών βουλευτής

Αποστόλου Ευάγγελος


Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Β. Αποστόλου: Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε πράξη την αποκέντρωση με αυτοδιοίκηση.


Αθήνα, 22 Νοεμβρίου 2019 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ομιλία του βουλευτή Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση επί των αναθεωρητέων διατάξεων του Συντάγματος, σύμφωνα με τα άρθρα 110 του Συντάγματος και 119 του Κανονισμού της Βουλής με αντικείμενο διάταξης τον αυτοδιοικητικό χώρο και τις ορεινές και νησιωτικές περιοχές. 


"Θα σταθώ ιδιαίτερα στα άρθρα 101 παρ.1 και 4 και 102 παρ.2 που αφορούν στον αυτοδιοικητικό χώρο και στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές, όπου προτείναμε βελτιώσεις και ερμηνευτική δήλωση και δεν έγιναν δεκτές από τους βουλευτές της Ν.Δ.

Όντως τα τελευταία χρόνια έγινε μια απόπειρα οργάνωσης της χώρας σε ένα σύστημα αποκεντρωμένο, παράλληλα με την καθιέρωση της αιρετής περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Όμως αυτή η αιρετότητα δεν συνοδεύτηκε με εξουσίες, αρμοδιότητες και πόρους σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο. Αντίθετα βρέθηκε μπροστά σε μια Αποκεντρωμένη Διοίκηση που ουσιαστικά λειτουργούσε ως το μακρύ χέρι της κεντρικής εξουσίας .

Εμείς, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν μείναμε στις διακηρύξεις. Πήραμε ως Κυβέρνηση και συγκεκριμένες αποφάσεις... Κάναμε την αναγκαιότητα για αποκέντρωση με αυτοδιοίκηση, πράξη, τόσο σε περιφερειακό, όσο και σε τοπικό επίπεδο. Για παράδειγμα στον αγροτικό χώρο, στο ΠΑΑ,(2014-2020) αποτυπώθηκε η ισχυρή πολιτική μας βούληση για διεύρυνση της συνεργασίας και περαιτέρω αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και πόρων στις ελληνικές Περιφέρειες, εκχωρώντας στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση το 37% των πόρων του ΠΑΑ, δηλαδή περίπου 1,7 δις ευρώ. Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία και τομή στην εφαρμογή της αγροτικής πολιτικής για τη χώρα που εδράζεται στην πεποίθησή μας ότι πρέπει να εμπιστευόμαστε τις Περιφέρειες στην υλοποίηση πολιτικών που τις αφορούν άμεσα και συμβάλουν στην ανάπτυξη και την πρόοδο. Είναι αυτές που γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της επικράτειάς τους για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Γιατί η αποκεντρωμένη εφαρμογή του νέου ΠΑΑ αφενός όχι μόνο διασφαλίζει την συμμετοχή, αποδοχή και συναίνεση των τοπικών κοινωνιών στην υλοποίηση σημαντικών αναπτυξιακών παρεμβάσεων, αλλά και συμβάλει στην μείωση της γραφειοκρατίας, στην απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών προς όφελος των πολιτών και των δικαιούχων των προγραμμάτων.

Η αναγκαιότητα στήριξης των ορεινών και των νησιώτικων περιοχών επίσης αποτέλεσε προτεραιότητα για μας, γι αυτό και προχωρήσαμε και στη λήψη επί πλέον ειδικών μέτρων φορολογικού και επενδυτικού χαρακτήρα, δηλαδή η νησιωτικότητα για εμάς δεν ήταν σχήμα λόγου, συνοδεύτηκε και με συγκεκριμένες δράσεις.

Όμως απαιτείται μια πιο συντονισμένη και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση που να στοχεύει στη παραμονή, μέσα από τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και στην παροχή καλύτερων οικονομικών ευκαιριών σε όσους θέλουν να επιστρέψουν στα χωριά τους. Γι αυτό πέραν των επενδύσεων και των ενισχύσεων χρειάζονται και παρεμβάσεις, τέτοιες και τόσες που να υπηρετούν την κοινωνική συνοχή, δηλαδή να μπορεί ο κάτοικος της υπαίθρου να συγκρίνει το επίπεδο της ζωής του, τόσο από πλευράς εισοδήματος, όσο και από πλευράς συνθηκών διαβίωσης, με αυτό των κατοίκων των αστικών περιοχών. Και στην παράμετρο αυτή τα βασικότερα εργαλεία είναι οι τομείς εκείνοι που μπορούν να υπηρετηθούν, αλλά και να διασφαλίζουν ένα επαρκές και συμπληρωματικό εισόδημα. Κι αυτοί είναι ο αγροτοδιατροφικός και ο αγροτοτουριστικός τομέας. Μπορούν λοιπόν οι περιοχές αυτές της υπαίθρου να συμβάλουν στην αναστροφή ή τη μείωση της συρρίκνωσης του πληθυσμού τους, αρκεί να εκμεταλλευτούν αυτές τις δυνατότητες.

Όμως χρειάζονται βοήθεια. Χρειάζεται πρωτίστως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει μια στρατηγική για το δημογραφικό πρόβλημα η οποία θα δίνει προτεραιότητα στις περιοχές αυτές και συγκεκριμένες δραστηριότητες, προκειμένου να διαμορφωθούν οι συνθήκες εκείνες που θα διευκολύνουν την ικανοποιητική εξισορρόπηση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, σε αυτούς που θέλουν να μείνουν στις ρίζες τους

Πρέπει επίσης να υπάρξει και ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ευρωπαϊκών, αλλά και των εθνικών κονδυλίων, που διατίθενται στις ορεινές και νησιώτικες, ώστε να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους και την υπηρέτηση της συνοχής, που ταυτόχρονα σημαίνει και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος.

Αν αυτές οι προτάσεις συνδεθούν και με μια συνταγματική επιταγή, όπως η δική μας ερμηνευτική δήλωση προτείνει, μόνον τότε θα ξεπεράσουμε την αναποτελεσματική ως σήμερα εφαρμογή της υπάρχουσας συνταγματικής επιταγής του άρθρου 101 παρ. 4 που λέει ότι: Ο κοινός νομοθέτης και η διοίκηση όταν δρουν κανονιστικά υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι θέλω ιδιαίτερα μετά το τέλος της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων, να σταθώ και σε ένα ζήτημα που έχει σχέση με την ανάγκη να βγουν συμπεράσματα τόσο συνολικά για την λειτουργία της Ε.Ε. και της χώρας μας και ειδικά θα σας έλεγα για περιπτώσεις που αφορούν τον τρόπο διανομής των δημοσίων επενδύσεων στη χώρα μας, που κατά κανόνα γινόταν στη βάση των πελατειακών σχέσεων και της εμπειρικής διάγνωσης των αναγκών.

Αυτές οι διαδικασίες είχαν καθοριστικά αρνητική συμβολή στην εμφάνιση της οικονομικής κρίσης. Κι αυτό πρέπει να αλλάξει, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους από ένα πελατειακό πλαίσιο σε ένα σύστημα κατανομής των δημοσίων επενδύσεων, στη βάση των αναγκών της οικονομίας και της κοινωνίας.

Η προσπάθεια που ξεκίνησε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στον τομέα της εργασίας με την δημιουργία και λειτουργία του Μηχανισμού Διάγνωσης των Αναγκών της Αγοράς Εργασίας και στο πλαίσιο αυτό στον σχεδιασμό πολιτικών και προγραμμάτων στη βάση των αναγκών, πρέπει να επεκταθεί στο σύνολο των Υπουργείων, των Περιφερειών και των Δήμων, δηλαδή στο σύνολο της αναπτυξιακής διαδικασίας και στο πλαίσιο ενός Εθνικού Στρατηγικού Αναπτυξιακού Σχεδίου, που η δική μας Κυβέρνηση ολοκλήρωσε.

Ο Μηχανισμός Διάγνωσης των Αναπτυξιακών Αναγκών είναι μια συνολική αναγκαιότητα για τη χώρα μας, για τον Σχεδιασμό, για την υλοποίηση και την αξιολόγηση των πολιτικών και των προγραμμάτων. Για να περιορίσουμε τις πιθανότητες να ξαναζήσουμε μια τέτοιας έκτασης οικονομική κρίση. Και με αυτή την έννοια έχει θέση στην συζήτηση για την αναθεώρηση του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ να τοποθετήσουμε και τη συγκεκριμένη παράμετρο.”


Βαγγέλης Αποστόλου: Συμφωνούν οι Περιφερειάρχες της Ν.Δ. με τη διασπορά των προσφύγων αλλά όχι στο δικό τους χώρο.


Αθήνα, 22/11/2019 



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Συνέντευξη του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Υπουργού Βαγγέλη Αποστόλου, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2018, στην εκπομπή Αταίριαστοι του ΣΚΑΪ, με τους Γιάννη Ντσούνο και Χρήστο Κούτρα, για θέματα της επικαιρότητας. 

Ακολουθεί ολόκληρη συνέντευξη:

Κύριε Αποστόλου αστυνομοκρατείται η Αθήνα; Βλέπουμε σε εφαρμογή το δόγμα ¨νόμος και τάξη¨;

Αυτές οι συμπεριφορές, το να προαναγγέλλεις επεμβάσεις, είναι πρωτόγνωρες. Δεν έχουν υπάρξει ξανά. Όταν θες να έχουν αποτέλεσμα οπωσδήποτε πρέπει να είναι μέσα από ένα σχεδιασμό. Επειδή ξέρουμε ειδικά ότι σε πολλά από αυτά τα κτίρια που έχουν γίνει καταλήψεις υπάρχουν και στεγάζονται άνθρωποι, είτε μετανάστες είτε πρόσφυγες με πολλά προβλήματα, πρέπει πριν κάνουμε κάποια έφοδο, να εξετάσουμε και που βρισκόμαστε από πλευράς κατοίκησης αδύναμων ανθρώπων σ αυτά τα κτίρια. Άρα λοιπόν το να προαναγγέλλουμε πρόκειται για μια επικοινωνιακού χαρακτήρα και μόνο κίνηση.
Εάν θα κάνουμε μια επέμβαση δε θα πρέπει προηγούμενα να έχουμε διασφαλίσει ότι αυτοί οι άνθρωποι ποιοι είναι πως είναι κτλ, για να τους περιθάλψουμε, γιατί αυτό σημαίνει κοινωνικό κράτος; Εδώ τώρα έχουμε ουσιαστικά επεμβάσεις τύπου Σερίφη, οι οποίες δεν έχουν άλλο στόχο πάρα το επικοινωνιακό. Εάν υπάρχουν άνθρωποι μέσα οι οποίοι έχουν παραβιάσει την ποινική νομοθεσία τότε να την αποκαλύψουν.

Κύριε Αποστόλου συμφωνείτε με τη δήλωση του κ. Δρίτσα σχετικά με τις καταγγελίες για βιασμό μικρών παιδιών στη Μόρια;

Να χαρακτηρίζουμε με ένα μεμονωμένο περιστατικό όλη αυτή τη διαδικασία, ότι έχουμε ανθρώπους που περιθάλπουμε, ανθρώπους ταλαιπωρημένους, είναι άστοχο. Άστοχο διότι ένα μεμονωμένο επεισόδιο, δεν αφορά την ευρύτερη εικόνα. Και επιπλέον λανθασμένο διότι δεν μπορούμε να κατηγορούμε αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι ήρθαν και ζητάνε τη φιλοξενία μας γιατί τους κυνηγάνε οι σφαίρες και τα τανκς.

Ποια είναι η άποψή σας για τα κλειστά κέντρα κράτησης που έχει προαναγγείλει η Ν.Δ.;
Από την ώρα που μιλάμε για κλειστού τύπου τότε η κράτηση μετατρέπεται πάρα πολύ εύκολα σε φυλακή. Και το λέω αυτό γιατί ο κ. Μητσοτάκης καλλιέργησε αυτό το λαϊκισμό με βουλευτές, Δημάρχους κτλ και τώρα τον βρίσκει απέναντι από τους δικούς του. Οι δικοί τους Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες είναι αυτοί που αντιδρούν. Προσπαθούν τώρα και οι βουλευτές τους να συμμετέχουν σ αυτή τη διαδικασία ο καθένας “για να μην έρθει στο δικό μου Νομό, να μην έρθει στη δικιά μου Περιφέρεια”.